728 x 90
Assalamu'alaikum,

Currently away from my tower. Berehat daripada berblogging untuk sementara waktu. Entri-entri selepas ini sehingga hujung Mac, scheduled entry.

Insya-Allah, jumpa lagi nanti. Ada kesempatan saya balas komen dan blogwalking ye :)

20 Februari 2017

Sabtu, 29 Ogos 2009

Kemaruk makan Tat Nanas Berkeju

Dah masuk seminggu kita berpuasa. Sekejap je kan...well, kat rumah sekarang, since aku banyak free time during Ramadhan, aku pun sibuk cuba resepi itu resepi ini. Saja je,..alang - alang semua bahan nak buat kuih dah ada :)

Terbaru aku cuba buat Cheesy Pineapple Tart. Secara asasnya, tak ada banyak beza cuma dohnya diperkaya dengan rasa keju. Yummmy yummm! Bau tat tu punyalah harum! Buat hari tu dapatlah dalam dua balang. Bawak gi jumpa students aku, langsai.....yang balance kat rumah pun aku rebut-rebut dengan Dah. Nasib baiklah kitten ku si Tabby Kiki tak makan kuih tat :)

Harap2 bila buat untuk raya nanti menjadilah. Bukan apa, aku ni ada sindrom cuba resepi kali pertama jadi,...masuk kali kedua jadi resepi lain heheh. Oh ada gambar untuk dikongsi. Rasanya untuk raya nanti nak buat bentuk lain sikitla. Bentuk macam labu@tat sekundang orait jugak kan?


11 ulasan:

  1. sis JM suka kn tart nenas terutama inti yg tebal :-) nyum3x

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya suka yang inti banyak kalau jem tu jenis masam2 manis. Yang manisssss sangat saya rasa berpinar mata!

      Padam
  2. Biskut tary nenas febret ma... rindunya kak.ma.... uwaaa nak balik kelantan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihihih kan raya ni balik :) nanti jangan lupa belikan ma ekin sebalang dua kuih tat

      Padam
    2. tengok tart nenas rindu ma... uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      Padam
  3. Balasan
    1. SS kena ganti puasa yg lepas... Banyak tinggal...

      Padam
  4. Boleh bayang rasa tart ni... Sebab pernah makan... Lemak2 skit... Sedap...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yesss, lemak2 keju gabung dgn masam-masam manis jem nanasnya :)

      Padam
  5. Nasib baik Tabby Kiki tak pandai makan... Kalu tak bercakaran laa u'ouls... Ha Ha Ha...

    BalasPadam

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...