728 x 90

Khamis, 6 Oktober 2011

Hari Dapur Kecoh

Hehehe tak adalah kecoh mana sebenarnya. Tapi, hari ni memang lama jugak duduk kat dapur. Mula-mula buat muffin ketot-ketot untuk beri pada jiran yang akan kenduri esok hari. Muffin ketot ni ibu yang order. "Nak yang kecik-kecik je Long biar sekali ngaapppp je."

First batch - siap susun dalam kotak supaya tak bergolek-golek :)
Sambil tu buat onde-onde. Jenuh jugalah menggentel adunan pulut ni sebab buat dalam 2 kilo. Untuk orang expert tak delah penat mana. Tapi untuk aku yang terkial-kial ni, sakit jugak pinggang dibuatnya! Ni untuk member yang order dari minggu lepas (tak sempat buat) + untuk jamu orang surau & masjid.

Sempat minum petang dengan onde-onde!
 Last sekali, buat Chocolate & Walnut Brownies. Aku memang suka brownies dengan walnut tapi belum jumpa resepi yang betul-betul kawwwww dan kena dengan tekak. Setakat ni kalau buat brownies chocolate & walnut ni memang tak pernah jadik dengan sempurna. Percubaan kali ni dianggap separuh berjaya :( teksture tak cantik. Rasanya pun tak cukup 'chocolatey'....reject resepi nih! (Sambil pangkah besar-besar dengan pen merah) Fortunately masih 'edible' lagi lah. Tak pe, malam ni 'treat' budak-budak kat dewan. Sure diorang suka!

Brownies yang separuh jadik ahaks.

1 ulasan:

  1. mak aih, terliur. ;)

    kdg2 nmpak tekstur je tak lawa, tapi rasa tuh kengkadang mesti superb. ;)

    BalasPadam

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...