728 x 90

Khamis, 27 Oktober 2011

Kek Oren Cacamarba

Aku dengan ibu memang suka sangat makan kek oren. So, lepas beberapa kali kami saling mengomel teringin nak makan kek oren, aku buatlah juga hari Rabu minggu lepas. Masalahnya, masa tengah sibuk mengadun kek, masa tu lah aku dapat panggilan penting. Sambil usik tepung, pukul telur, sambil tu jugalah aku ke bilik kerja semak fail, semak dokumen. Kerja tak boleh kata tidak. Kek pun kena siap jugak heheheh.

Akhirnya, masak sudah kek aku. Dari segi rasa, Alhamdulillah sedap. Cuma teksturnya tak berapa cantik. Dah tu, sebab tak sabar nak makan. Panas-panas aku dah potong. Bungkus terus masuk Tupperware. Ibu dapat boleh terus ngappp!

Sempat snap gambar kek sebelum kena bungkus.
  
Kek ni aku panggil Kek Oren Cacamarba sebab ada pelbagai unsur dalam kek ni. Selain gunakan buah oren, aku masukkan juga madu dan badam cincang. Tambah pula dengan unsur kelam-kabut masa tengah buat kek heheheh memang cacamarba lah. Insya Allah, resepinya aku akan update kemudian :)

2 ulasan:

  1. wah..leh try nie...nnt masukkan resepi nye k..

    BalasPadam
  2. insya allah.
    akan update resepinya nanti :)

    BalasPadam

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...