728 x 90
Assalamu'alaikum,

Currently away from my tower. Berehat daripada berblogging untuk sementara waktu. Entri-entri selepas ini sehingga hujung Mac, scheduled entry.

Insya-Allah, jumpa lagi nanti. Ada kesempatan saya balas komen dan blogwalking ye :)

20 Februari 2017

Selasa, 15 November 2011

'Bislor' - Biskut Telur Cekebon

Bislor? Apa kebendanya tu? Haa...ini lah antara makanan 'santai' yang ibu (sapaan manjaku buatnya - Cekebon) akan buatkan untuk kami adik-beradik bila balik rumah ibu. Nama 'Bislor' ni Angah yang bagi. Nanti sambil borak-borak di meja makan, ibu akan capai tin biskut, ambil telur dan buatkan hidangan 'Bislor' untuk kitorang.

Baru-baru ni aku demam. Tekak tu teringin pula nak makan 'Bislor' ibu. Dalam tak sedap badan tu, aku buat jugak. Simple je. Ambil beberapa keping biskut tawar - biskut fibre pun boleh. Pecah-pecahkan sikit. Panaskan 2 sudu minyak zaitun dalam kuali (jangan panaskan terlalu lama, nanti khasiatnya hilang). Masukkan 1 biji bawang besar dan 1 batang cili hijau yang dihiris nipis. Tumis sekejap.

Kemudian, masukkan biskut ke dalam kuali dan kacau. Pecahkan sebiji telur dan pukul bersama secubit garam dan lada sulah. Tuangkan ke atas biskut tadi - biar sekejap sehingga biskut jadi lembut dan telur masak.

Inilah hasilnya!
Terus kebah demam makan 'Bislor' hehehe... tapi kurang ummmphhhh sikit sebab aku pakai cili merah. Lari sikit rasanya. Kena pakai cili hijau jugak.

*Sedap makan sambil duduk depan TV atau nikmati dengan kopi O panas.

3 ulasan:

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...