728 x 90

Sabtu, 12 November 2011

Panggilan daripada Khudri

Aku baru je lepas borak dengan Baba bila terima 1 lagi panggilan dari nombor yang tak familiar. +03913XXXXX eh, area mana ni? Antara mahu tak mahu, aku angkatlah telefon. Petang-petang macam ni bukanlah masa yang sesuai untuk layan pemanggil misteri heheheh

"Assalamu'alaikum, Kak Long?" Suara di hujung talian macam biasa ku dengar. Tapi di mana ya?

"Ini Khudri." Subhanallah! Dah lama benar aku tak borak atau jumpa dengan Khudri. Rasanya kali terakhir jumpa masa kenduri tahlil arwah nenek bulan 7 yang lalu.

Dulu ada juga borak/tinggal message di Facebook. Belakangan ni, dengan keadaan aku yang jarang log in fb dan Khudri yang sibuk membuat persediaan untuk SPM, memang lamalah kitorang tak bertukar khabar berita. Khudri ni dulu jiran aku. Dah macam adik sendiri. Macam anak pun iye jugak. Aku ni guru tuisyen Khudri (untuk beberapa tahun) sebelum dia masuk ke sekolah berasrama penuh. Yang itu, kalian boleh baca di sini.

Terharunya! Khudri telefon untuk berbual dengan aku sebelum dia 'berjuang' untuk SPM pada 14 November ini. Cepat betul masa berlalu. Rasanya macam baru semalam aku menjerit kegembiraan dapat panggilan Khudri yang maklumkan dia dapat 8A untuk PMR. Tahu-tahu dah nak SPM dah?!


Khudri, you are a thoughtful young boy :) Restu dan doa Kak Long sentiasa ada buat kamu. Buat sehabis baik. Jangan putus panjatkan doa pada Allah. Insya Allah, Allah akan kurniakan yang TERBAIK buat Khudri.

All the best, Khud. Break A Leg!!


1 ulasan:

  1. Aku excited ngan comment box baru ngeh3x

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...