728 x 90

Selasa, 27 Disember 2011

Pokok Cili Api Istimewa

Selama ni aku memang minat gardening tapi tak done buat apa sebab aku duduk kat apartment. Space sangat-sangatla limited. Sekarang, since aku dah duduk Kuang, bolehlah aku tanam apa yang patut. Kawasan keliling rumah sikit punya luas. Tinggal nak diusahakan je. Aku pulak dah jadi macam Belanda kemaruk dapat tanah. Tak sabar-sabar nak gardening. Masalahnya boleh naik ke pokok-pokok yang bakal aku tanam nih?

Sebenarnya, aku lebih kepada nak tanam cili, sayur, tomato dan herba supaya senang nak masak. Kiranya nak usahakan taman herba dulu la. Bunga-bunga ni KIV dulu.

Nak dijadikan cerita, masa aku shopping kat Tesco, aku lalu kat section Peralatan Berkebun. Nampaklah beberapa anak pokok yang dijual. Apa yang bestnya ada anak pokok cili api!!!! Lagi best bila pokok cili tu dah memang berbuah...I mean ada cilinya! Heheheh ni kita panggil pokok cili ekspres. Beli pokok terus dapat cilinya. Tanpa fikir panjang aku terus beli. At least boleh 'boost' mood gardening. Takdelah aku terkial-kial tunggu pokok cili aku hidup.



Ibu dan Angah pun excited tengok pokok cili aku nih. Puas jugalah kitorang guna untuk masak. Lepas ni aku nak keringkan cili untuk buat benih dan tanam lagi biar stok cili api tak putus hehehe Insya Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...