728 x 90

Sabtu, 10 November 2012

Saya & Ops Belerang

Huhuhu besar ertinya Ops Belerang buat saya. Dua tiga minggu ni kan hujan lebat. Sejuk je memanjang. Kalau time-time sejuk ni mulalah penyakit asthma saya tegur 'hai hai'! Jadi aktiviti harian saya sepanjang minggu pun sejukkkk saja :)

Dalam pada sibuk sejuk-sejuk ni, pagi tadi saya terkejut sampai nak pengsan sebab terserempak dengan anak lipan! Aduhaiiii...saya memang lemah semangat sikit dengan spesies sebegini! Mujur sempat panggil Bott untuk tolong 'uruskan'. Walaupun saiz saya beribu-ribu kali ganda lebih besar daripada saiz 'anak kaki banyak' ni, tangan saya jadi lemah longlai gitu! Confirm takkan tercederalah anak lipan tuh. Hmmm,.. kalau kat kampung, inilah masalahnya kalau time cuaca sejuk. Binatang-binatang sebegini senang naik/masuk rumah.

Menjelang petang, Bott jumpa pula 'omak'nya kat dalam tandas! Ayoyooooo!! Terkejut sampai nak pengsan buat kesekian kalinya! Phuhhhhh,..maka time itu jugalah saya lancarkan Ops Belerang! Orang kata belerang ni boleh hindarkan binatang berbisa. So, belah petang tadi, saya dan Bott tabur belerang sekeliling rumah. Mujurlah, ada simpan stok belerang dalam stor. Mudah-mudahan, tidak ada lagi lipan dan sekutu-sekutunya yang tersesat masuk rumah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...