728 x 90
Assalamu'alaikum,

Currently away from my tower. Berehat daripada berblogging untuk sementara waktu. Entri-entri selepas ini sehingga hujung Mac, scheduled entry.

Insya-Allah, jumpa lagi nanti. Ada kesempatan saya balas komen dan blogwalking ye :)

20 Februari 2017

Isnin, 4 November 2013

Roti Turki Tuna

Since beberapa hari lepas saya beli turkish bread and tak sempat nak makan, hari ini untuk breakfast saya buat 'Roti Turki Tuna'. Ala-ala roti sardin versi turki la :) Saya guna satu tin tuna 'soaked in olive oil', bawang besar, cili merah, cili hijau dan sedikit lada hitam. Mula-mula, saya sapukan permukaan roti tu dengan campuran sos cili dan mayonis. Kemudian, gaul rata semua bahan-bahan tadi, perahkan sedikit air lemon/limau nipis dan perisakan dengan garam. Spread kan tuna ke atas permukaan roti dan dah boleh dimamam!


2 ulasan:

  1. roti turki??..belum penah tengok..boleh simpan dlm esbok ke?

    BalasPadam
  2. Kita pun baru first time cuba. OKlah :) rasanya boleh je simpan dalam fridge atau esbok. Cuma bila nak guna, kita biar kat suhu bilik dulu.

    BalasPadam

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...