728 x 90

Rabu, 8 Januari 2014

Moga Bonda Disayang Allah - Melly Goeslow

Pernah tengok filem 'Hafalan Shalat Delisa'? 'Bidadari-bidadari Syurga'? Kedua-dua filem Indonesia ini diadaptasi dari novel penulis terkenal 'Tere Liye'. Untuk 2013, satu lagi karyanya telah diangkat ke layar perak - 'Moga Bunda Disayang Allah'. Saya tahu mengenai filem ini yang ditayangkan sekitar Syawal tahun lepas melalui 'OST' (ciptaan Melly Goeslaw) yang sangat touching.


Lirik Moga 'Bunda Disayang Allah'
Ciptaan: Melly Goeslow & Anto Hoed

Wahai kegelapan kenalilah aku
Wahai kebisuan kawanilah aku
Setidaknya aku tak sendiri
Tetapku nanar ke depan
Mengasuh hati kelabu

Bagaimana wajah pagi, siang, malam
Bagaimana suara tawa dan tangisan
Bagaimana caranya bersujud,
Bagaimana ku berdo'a
Bagaimana menyebut Dia

Ajari aku mengenal Tuhanku
Setidaknya nafasku masih ada gunanya
Biar halilintar gaduh bersahutan
Bagiku tetap saja hening dan sepi

Ajari aku mengenal semua
Seterang-terangnya dunia bagiku gerhana
Aku meyakini hanya Tuhan yang bisa
Membuat yang tak mungkin menjadi mungkin

Terima Kasih tuhan Maha Esa
Kau menguji aku alangkah indahnya
Walau begini hatiku bercahaya dan bisa melihat
Yang mereka tak lihat

Ajari aku mengenal Tuhanku
Setidaknya nafasku masih ada gunanya
Biar halilintar gaduh bersahutan
Bagiku tetap saja hening dan sepi

Ajari aku mengenal semua
Seterang-terangnya dunia bagiku gerhana
Aku meyakini hanya Tuhan yang bisa
Membuat yang tak mungkin menjadi mungkin

Nanti bila kelak ku bisa berdo'a
Moga bunda disayang Allah.


DISCLAIMER: Lirik lagu di atas adalah hak cipta / hak milik pengarang, penggubah, artis dan label muzik yang berkenaan. Seluruh media - termasuk lirik, 'guitar chords' & klip video yang terdapat di blog ini hanyalah untuk keperluan promosi dan evaluasi. Sokong artis/penyanyi/kumpulan kegemaran anda dengan membeli CD/nada dering/'caller ringtone' agar mereka dapat terus berkarya.
 

1 ulasan:

  1. Moga Bunda Disayang Allah? tak pernah tgk..lagunya pun tak pernah dengar..huhu..sedih kan

    BalasPadam

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...