728 x 90
Assalamu'alaikum,

Currently away from my tower. Berehat daripada berblogging untuk sementara waktu. Entri-entri selepas ini sehingga hujung Mac, scheduled entry.

Insya-Allah, jumpa lagi nanti. Ada kesempatan saya balas komen dan blogwalking ye :)

20 Februari 2017

Selasa, 11 Mac 2014

...sebab MH370 tak jumpa lagi!

Petang tadi saya dapat panggilan daripada salah seorang bapa kepada anak-anak didik saya.

Encik N:
Assalamu'alaikum, Cikgu. Malam ni kelas untuk anak saya ada tak?

Saya:
(Jawab salam + sedikit hairan dengan pertanyaannya kerana saya memang tidak batalkan kelas.) Ada. Kelas malam ni berjalan seperti biasa. Mengapa? Encik ada sebarang kesulitan ke?

Encik N:
Taklah, sebab MH370 tak jumpa lagi. Mana tahu cikgu batal kelas ke?

Saya:
(Senyum lebar. Ambil masa untuk tarik nafas). Tak,...tak. Kelas berjalan seperti biasa.

Encik N, Cekebon saya dan saya pasti ramai lagi yang libang-libu selagi status sebenar MH370 tidak diketahui. Sama-samalah kita doakan yang terbaik.


5 ulasan:

  1. semua orang tertanya-tanya statusnya.. kita doakan semoga semuanya masih selamat..

    BalasPadam
  2. mengharapkan yang terbaik dari pasukan pencari dan penyelamat kita..

    BalasPadam
  3. ada kena mengena ke? heheee... kelakar plak bapak budak tu

    BalasPadam
  4. Insya-Allah, rahsia Allah terlalu agung untuk kemampuan minda kita yang terhad.

    BalasPadam
  5. @msredcheesecake Memang! Saya pun tak sampai hati nak tanya ada kena mengena ke encik?

    BalasPadam

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...