Jumaat, Mac 21, 2014

Spiderman Adiwira Earth Hour

Tahun ini buat julung-julung kalinya, WWF (World Wide Fund for Nature) melantik superhero Spiderman sebagai duta rasmi Earth Hour 2014. Menurut Andy Ridley, CEO & pengasas kepada Earth Hour, pemilihan Spiderman sebagai duta dibuat kerana watak superhero itu sendiri yang merupakan seorang lelaki biasa. Tidak seperti superhero lain yang berasal dari planet asing atau yang mempunyai kekayaan berjuta-juta ringgit. 


Oleh itu, gandingan WWF dan Spiderman tahun ini amat bertepatan dengan mesej yang cuba disampaikan melalui Earth Hour 2014 - mendorong individu untuk menggunakan kuasa mereka, menjadi seperti superhero demi menyelamatkan planet bumi.

Earth Hour 2014 bukan hanya 'memadamkan lampu'. Layari earthhour.org untuk mengetahui lebih lanjut bagaimana kita boleh menjadi superhero (mengikut kemampuan kita) untuk membuat perubahan.

2 ulasan:

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.