Ahad, Ogos 17, 2014

Ubat Kutu untuk Si Yuri


Inilah ubat kutu untuk si Yuri, Frontline Combo Spot-On Cat. Awal tahun dulu, Yuri kena jangkitan kutu sampai kurus! Tuannya sibuk sangat (tak sure pun sibukkan apa) sampai terabai kebajikan meoww seekor nih. Lepas bawa jumpa 'vet', masalah kutu, gatal-gatal dan yang seangkatan dengannya HAPUS!

Kiranya, Frontline Combo Spot-On Cat ni sesuai untuk si Yuri. Harga berpatutan. Sekitar RM50-RM60/kotak. Dalam kotak tu ada 3 tiub yang akan bertahan untuk lebih kurang tiga bulan. Cara guna sangat mudah. Yang penting, berkesan! Titiskan pada tengkuk kucing dan pastikan kucing tak kena air dalam tempoh 3 hari. Then, from time to time bolehlah guna sikat kutu untuk periksa ada kutu atau tidak.

So, siapa-siapa yang kucingnya ada masalah jangkitan kutu, bolehlah cuba spot-on ni.

Aksi Si Yuri bobok dalam bilik kraf. Comforter dan bantal ikan yang saya letak untuk relaks kat situ dah jadi port dia pula. 



7 ulasan:

  1. Amboiiii cantik nya tempat dia.
    Rembat 'mama' punya bantal ye..

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. Haah. Titis kat tengkuk je. Nanti ubat tu kind of meresap & cover 1 badan.

      Padam
  3. Nad pernah tengok sekali ubat tu...hee dekat rumah cousin...
    ubat tu beracun kan...thats why kena titis kat tengkuk tak nak kasi kucing tu jilat....

    kutu kucing tak menyangkit kat manusia ke kak farrah?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu, Nad. Tak mo bagi kucing jilat. Kutu kucing ni Nad, bahaya gak utk kita. Kalau jenis yang kulit allergic, gatal2 gak dibuatnya.

      Padam
  4. ada tak ubat kutu untuk manusia? hehehhe

    BalasPadam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.