728 x 90

Ahad, 14 September 2014

Liebster Award #2 Tagged by Amy J

Kali ini saya ditag oleh Amy Sheera. Thanks so much, Amy. Maaflah, lambat sedikit ambil masa untuk jawab. Jom kita terjah Blog Si Gadis Weird ni :)



 

Mention the person who nominated you with a link to their blog.
Answer the 11 questions asked.
Nominate 11 other bloggers with a smaller following but with lots of potential.
Create 11 of your own questions for them to answer.
Notify your nominate.

1. Favourite song all the time/ Lagu kesukaan sepanjang masa
ST12 - Jangan Pernah Berubah

2. What's so unique about you/ Apa yang membuatkan anda unik
Tak terfikir lah pulak. Rasanya tak ada apa yang unik. Saya ni biasa-biasa aje :)

3. A fact about the last person you met/ Fakta mengenai orang terakhir yang anda jumpa tadi.
Bott - Suka baca novel pasal hantu.

4. Last movie you saw/ Filem terakhir anda tengok.
'The Other Woman' lakonan Cameron Diaz

5. I'll love you if/ Saya akan sayang awak kalau
...awak simply tak cari pasal dengan saya, boleh buat saya ketawa walaupun ketika tu saya tak larat nak senyum!

6. Your favourite ice-cream/ Aiskrim kesukaan anda
Coklat, taburkan dengan 'Fruit Loops', chocolate rice, sos karamel dan sos coklat! Yummmyyyy!

Juga suka 'Affogato'. Nak tahu apa itu 'affogato'?
Lihat resepi mudahnya di sini.
 
7. Celebrity I would love to meet/ Selebriti yang anda ingin jumpa
Rachel Ray
Sebab saya nak tengok dia senyum secara live. Somehow bagi saya senyuman dia paling meriah!

8. Most romantic thing you've ever done/ Perkara yang paling romantik anda pernah lakukan
Oh my! Rasanya saya bukan jenis yang romantik. Itu kena tanya orang-orang dekat dengan saya ;)

9. Are you sarcastic?/ Adakah anda sinis?
Yes, I am indeed! Bott kata saya ada 'bakat kejam' kasi remarks pada orang kemudian berlalu pergi tanpa rasa apa-apa. Pada masa yang sama that particular person dah up-side down dah! Err,..tapi rasanya dengan orang-orang tertentu je. The rule does not apply to all heheheh.

10. Thoughts about my blog/ Pendapat mengenai blog saya
Love the header & cursor! Tak pernah gagal tarik perhatian akak setiap kali datang bertandang. Especially the prowling wolf! Super cool!!! Eh,..wolf kan? Selain tu, memang suka baca catatan-catatan bersahaja si Gadis Pelik ni. Keep it up, dik!

11. 3 things  that annoy me easily/ 3 perkara yang membuatkan anda mudah menyampah
Cari barang yang hilang
Orang yang buang sampah merata-rata
Pembakaran terbuka  
(Even when I'm on cloud nine, saya tak akan bertahan dengan sebarang bentuk pembakaran terbuka! Within 5 seconds, saya dah mengomel pasal benda tuh! I'm such a blabbermouth. Kasihan pada orang yang berada dengan saya at that moment. Memang wrong place at the wrong time lah!)


Soalan-soalan saya kali ni semuanya berkisar tentang 3 perkara:
  1. 3 perkara yang anda titikberatkan pada blog anda.
  2. 3 perkara yang boleh ceriakan hari anda.
  3. 3 lagu utama yang ada dalam playlist.
  4. 3 benda utama dalam beg/dompet/beg tangan
  5. 3 perkara yang buat anda grrrrr marah!
  6. 3 destinasi percutian idaman
  7. 3 bau/haruman kegemaran
  8. 3 rancangan TV (TV Show) yang anda ikuti
  9. 3 buku/novel yang anda suka
  10. 3 perkara yang anda suka buat pada masa lapang
  11. 3 perkara tentang diri anda yang ingin dikongsi

Dengan senyuman, saya tag:


24 ulasan:

  1. mamamyja di tag... oh tidak, xper mamamyja cuba jawab yer

    BalasPadam
  2. Insya Allah, free nanti Acik jawab yer..TQ

    BalasPadam
  3. saya pun suka Jangan Pernah Berubah! haritu karok kat Pavi lagu tu lah. hehehehehe...

    fusyooo. bakat kejam! takutnya dengar :O xley wat kak Farrah marah ni. XP

    thanks kak Farrah! yep, itu wolf. hehehe... cursor tu dari cerita The Fault In Our Stars. orang kata cerita dia best tapi saya x tengok lagi. hehe.

    nasib baiklah akak x belajar dekat sini. kat belakang apartment saya, x abes2 dia buat pembakaran. time jerebu lah dia nak membakar -.-

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akak mmg tak pernah bosan dgr JPB. Hehehe bakat kejam tu khusus utk orang yang tak-tentu-pasal-suka-cari-pasal :)

      Citer The Fault In Our Stars tu OK lah. Macam 'A Walk to Remember'. Tapi bagi akak dua-dua citer ni a bit slowww.

      Oh, akak kalau duduk ngan Amy, mungkin:
      1) Tiap-tiap hari Amy kena hantar akak gi spital sebab semput hidu asap.
      2) Tiap-tiap hari kita gaduh ngan jiran sebab maybe akak akan turun dan simbah api tu (cheh, ayat perasan berani! konon je ni hahaha)

      Padam
  4. Haha ada bakat kejam? Takde lah kejam sgt tu. hee

    BalasPadam
  5. thanks for tag. InsyaAllah nt free sy jawab. :)

    BalasPadam
  6. Haha kak lagu jangan pernah berubah tu memang lagu terpaling best kot dalam banyak2 lagu st12. Kang sy jwb soalan kak farrah ye :) tgh pikir 3 jap.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang sungguh-terpaling-best-sangat-amat-sekali! (err,..anak2 murid akak tak de kat sini kan? rosak bahasa diorang kang!)
      Akak suka gak Biarkan Aku Jatuh Cinta, tapi tak pernah boring dengar Jangan Pernah Berubah!

      Padam
  7. Acik dah jawab ye..sila ke blog Acik..terima kasih

    http://acikwatie.blogspot.com/2014/09/liebster-award-6.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. thanks so much, acik.
      sudi luangkan masa :)

      Padam
  8. http://rainfallasleep.blogspot.com/2014/09/the-liebster-award-kakak-farrah-mf.html

    yey, sila baca kak :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. arigato gozaimashta, budakku san :)

      Padam
  9. http://rainfallasleep.blogspot.com/2014/09/the-liebster-award-by-budak.html

    saya tag kak farrah pulak :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. thanks, dik. akak dah tgk dah soalan2 budak. tu kena buat yoga, taici, pilates, kickboxing dulu baru leh jawab hehehe

      Padam
  10. Balasan
    1. Seganlah tag JM banyak2 kali. nanti JM lari tak mau datang FAMF Tower lagi!

      Padam
  11. Saya pun sangat x suka orang buang sampah merata-rata. Kalau dia lalu tepi saya memang saya buat muka menyampah.
    Lepas tu saya pun membebel pot..pet..pot..pet..
    Memang kesian orang kat tepi kene tahan telinga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah yang jadi mangsa orang kat tepi kita,..tak pasal-pasal je :D

      Padam
  12. thx tag..jenuh nk mnjawab ni..huhu

    BalasPadam
  13. Hahaha. Saya pun kekadang sinis jugak. Depends kpd org. Kalau geram sangat, sinis lah jadinya. Tepek kt muka dia. kah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul kan. sesetengah orang memang 'sinis' tu kena jadi food supplement sekali-sekala hihihi

      Padam

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...