728 x 90
Assalamu'alaikum,

Currently away from my tower. Berehat daripada berblogging untuk sementara waktu. Entri-entri selepas ini sehingga hujung Mac, scheduled entry.

Insya-Allah, jumpa lagi nanti. Ada kesempatan saya balas komen dan blogwalking ye :)

20 Februari 2017

Jumaat, 19 September 2014

Liebster Award #5 Tagged by Dr. Shikin

Saya kena tagged dengan Shikin pula. Tak kenal? Ishh,..rugi-rugi. Jom pi serbu blog Shikin - Life is beautiful,.. don't waste it. Shikin ni suka berkongsi info-info menarik. Ziarah blog Shikin, saya berpeluang explore sebahagian dunia lain melalui perspektifnya :) Macam-macam ada! Kalah Astro! Antara sebab saya semakin aktif+seronok  berblogging kerana ada kawan-kawan macam Shikin ni lah. Eh, dah mula menerawang off topic. Jom jawab soalan!


Syarat-syarat:
Mention the person who nominated you with a link to their blog.
Answer the 11 questions asked.
Nominate 11 other bloggers with a smaller following but with lots of potential.
Create 11 of your own questions for them to answer.
Notify your nominate.


Berkisar tentang zaman persekolahan.

1. Dulu sekolah harian/ asrama penuh?
Tingkatan 1 - 3 sekolah asrama kat Seremban, habis PMR terus masuk kereta balik rumah! 'Dorm life' tak sesuai untuk saya coz tak pandai berdikari. So, naik Form 4, sekolah harian :)

2. Biasa tido dalam kelas? Kenapa sampai tertido?
Terlalu biasa. Entahlah, mata ni berat je bila cikgu mengajar. Tapi sindrom tidur dalam kelas ni sampai Form 3 je. Naik Form 4 dah tak dah,...lagipun dalam kelas duduk kat depan.

3. Subjek paling disukai/ paling tak suka?
Paling suka BM! Paling tak suka Matematik (masa Tingkatan 3, setiap kali exam Maths, perut saya akan bergelodak dan terpaksa habiskan masa paling kurang 20 minit dalam toilet.) Mana nak sempat jawab soalan dengan baik! Bayangkanlah berapa markah yang saya dapat hehehe

4. Cikgu fevret? Apa yang best dengan cikgu tu?
Puan Siti Mariam (Guru Kelas Tahun 2), Ustaz Mohd. Amin (Tingkatan 4 & 5), Puan Hamimah (Pensyarah saya di kampus) - Setiap mereka ada mainkan peranan dalam menjadikan siapa saya hari ini :)

5. No paling cantik & paling corot pernah dapat masa sekolah ?
No 1 :)
Paling corot nombor 15 kot,..

6. Barang paling berharga pernah diperoleh/ dihadiahkan masa zaman kanak-kanak?
Saya suka dapat hadiah! Tak kisahlah kecil ke besar, mahal ke murah,..Bagi saya semua berharga sebab ada nilai sentimental. 

7. Hukuman paling tak patut korang pernah kena dari seorang guru?
Rasanya tiada yang tak patut. Sebab setiap kali kena denda, memang sah-sah  wajar dihukum! Oh, ada..ada! Semasa di kampus, seorang pensyarah wanita pernah halau saya keluar dan berdiri di luar kelas. Kenapa? Saya pakai inhaler asthma sewaktu kami baca Al-Fatihah untuk mulakan kelas. Well, rezeki saya lah! Pensyarah tu tengah moody dengan pelbagai masalah dalam kepala, tindakan saya kind of triggered kemarahannya.

8. Pernah 'kipas' cikgu tak?
Saya fail bab-bab begini. Pakai kipas kalau panas adalah ;)

9. Pernah 'kenakan' cikgu yang korang tak suka tak? Apa yang korang buat pada dia?
Rasanya ada.... Hurmmm, tapi tak ingatlah apa. Dah tua-tua begini, saya cuma harap apa yang saya dan kawan-kawan telah buat tidak akan menyusahkan cikgu berkenaan.

10. Personality masa sekolah dulu sama tak macam sekarang?
Sedikit berbeza. All the fun and decent parts of me are still in tact. Perangai-perangai tak cukup skru yang boleh memalukan umat tu, alhamdulillah berjaya dikikis dalam usaha saya menjadi 'dewasa' :)

11. Pengalaman bersama kawan-kawan yang paling best?
Bercuti dengan kawan baik saya di Port Dickson. Jalan-jalan, shopping, makan-makan. Masa tu komitmen harian semua letak tepi. Kami hanya fikir untuk cuti, relaks dan rehatkan minda :)


OK, Shikin. DONE :) Sorry lambat sikit buat entri ni.

Selamat berhujung minggu semua!


21 ulasan:

  1. rindunya zaman sekolah..khaty pon form 1-3 dok asrama..4-5 sekolah biasa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe kita dpt a bit of both world :)

      Padam
  2. akak terbalik dengan saya...saya masa sekolah paling tak suka BM, dan paling score mathematik...hahhah :D

    BalasPadam
  3. weheeeeee...ada similarity..sy pon tak suka math..tambah satu lagi..saya juga tak minat subjek sains...hahahahahahaha......

    p/s:klik nuffnang dia...jom klik sy jugak..hahahahaha :p

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wah, samalah! Tp akak klu Sains macam leh cerna lagi walau tak suka,..
      Mathhs tu yg dgn perut akak sekali tak suka ;)

      Padam
  4. Hehe..xape lmbt.
    Yang penting, syok baca cerita k.Farrah.
    Pssttt...thanx untuk intro part tu.
    Really appreciate it.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu namanya intro from the bottom of my heart hihihi

      Padam
  5. tolonglah jangan kipas mengipas.. nasib baik kak farrah jenis tak mengipas. hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak best, kan? Akak memang tak pandai kipas2. Tak suka...tp klu orang lain terpulanglah. Masing2 ada prinsip sendiri. I won't judge ;)

      Padam
  6. sama la kita.. kenangan sekolah sgt indah. rasanya smpai skrg xreti nk kipas2 org ni

    BalasPadam
  7. kak farrah gadis jolobu ke? hehe. tapi hukuman yg tak logik tu memang x logik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Idak. Akak bukan gadis jolobu yg suka lagu gadis jolobu hihihi rezeki akak dik. Nway, hukuman tu ajar akak 1 important lesson - jgn sesekali lempiaskan marah pada orang x bertempat. Zalim namanya ;)

      Padam
  8. suka masa melayu..no wonder lah sekarang boleh jadi EDITOR :-) JM dulu suka matematik then kurang minat BM..sbb tu sekanga kalau tulis tunggang langgar semua bahasa pasar keluar :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alamak, JM..setakat jadi editor tak bertauliah tu lepaslah. Bahasa guna kat blog ni pun tunggang-langgang gak :)

      Padam
  9. minggu ni saya lak g PD. eh, tibe2. hehehe..no 8 sama tapi no 2 memang berbeza. saya x suka BM, saya pernah hampir dapat fail dalam BM. tapi kalau BI A -.- ummi marah, cakap, ni anak orang Melayu anak orang Inggeris. adeh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha selamat pergi, PD! Kira Amy takada masalah nak ckp omputeh lah.

      Padam
  10. Memang personaliti kita lain ek dari sekolah ke uni ke alam dewasa. bila teringat lagi, scha geleng kepala je. haha

    T__T

    BalasPadam
  11. i hate dorm life too..!! tapi terpaksa meredhakan diri hahaha..

    ooit dulu tak berani tidur dalam kelas. samalah sebab duduk depan. dah kemetot orang lain tinggi tinggi huhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akak dah masuk U terpaksa merelakan diri gak,...tp dah besar, pandailah hidup sikit :)

      Padam
  12. kite pon dpt tag dgn akak shikin. xjwp lg..

    sme la kite sgt minat BM..hehe :D

    BalasPadam

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...