728 x 90

Khamis, 27 November 2014

Perhatian! Avid Reader or Creative Author? Pembaca atau Penulis?

Assalamu'alaikum,

Nampak tak tajuk mengundang tu?! OK, ni bukan segmen, bukan GA. Tetapi anggaplah sebagai proses kumpul data readers FAMF Tower. Are you an avid reader? Or a creative author/author-wanna-be? Siapa suka baca novel? Siapa suka tulis puisi, cerpen atau novel? Dua-dua? Lagi bagus! Silalah tinggalkan komen di bawah entri ini ya. Kalau tak keberatanlah :)

Bukan apa, details kalian semua saya dah mixed up. Memori kat otak ni dah low. Ampunkan kelemahan saya. Faktor usia ye, adik-adik! Hehehe. Seingat saya Cik Nadyya dan Budak memang avid readers. Jie Najihah & Aina Akmal nak jadi writer (both of them dah masuk zon hia-tus dah sekarang). Amy J dan Nana Liena pun tak silap saya.

Untuk apa? Just nak tahu. Untuk suka-suka. Senanglah nanti nak bagi hadiah untuk birthday ke...giveaway ke,..Oh, untuk yang ada e-novel kat blog, boleh tinggalkan link kalian juga. (Tolong ikut Cara Meninggalkan Pautan ni ye).

Tunggu apa lagi? Yang berkenaan, sila komen :)

Tata Titi Tutu!


53 ulasan:

  1. Saya perasan saya creative author..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1 author in the house. Tak pe kalau perasan pun,..bukan kena bayar :)

      Padam
  2. Wana suka sangat baca novel tp x ada bakat menulis..huhu :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1 reader! Kalau suka membaca, lama2 boleh develop bakat menulis apa :)

      Padam
  3. eh, terasa macam nama dipanggil pula. hehehehe...

    saya punya e-novel x berapa best sangat pun kak... hehe. pastu dah terbiar dah. busy dengan final year ni. tapi rasa macam nak update pula harini. tengoklah macam mana.

    akak! saya klik2 nuff2 sekali. ^^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kasi je link kat akak. Akak cadang nak letak links e-novel kawan2 blogger akak kat FunCrayons EduSpace. Bior budak2 tu boleh baca utk tenangkan fikiran. Sambil tambah readers, naikkan trafik u all juga :)

      Padam
  4. sis JM tak berkaitan..mcm mana nih..dh tertinggal komen :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Komen akak JM di mana-mana entri pun saya anggap valid!

      Padam
  5. kak Farrah...nak copy paste soalan dari sini boleh?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Soalan apa Sal? Soalan kat entri ni ke soalan liebster award?

      Padam
    2. soalan liebster award sebenarnya..komen pakai hp tu yang tersalah entry..huhu

      Padam
  6. Eh, alamak. Kite ni ape erkkk. Entah lah, haha
    Kite dah buat satu bloglist khas utk yg ade novel, keh keh

    Btw, kite tag kak farrah : Liebster Award 13

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dua dua kot...
      Oh, thanks tag akak. Nanti akak jenguk Nur :)

      Padam
  7. Firah.. suke bace novel.. terkadang berangan nak jadi penulis...

    tapi, tu angan2 je lah.. ayat tak cukup bombastik even terkadang idea dia gempka.. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau ada idea gempak, jot it down. Nanti boleh suruh orang lain tulis hihihi

      Padam
    2. Boleh ea... okey! akan diusahakan... kalau Firah yang taip, penuh dengan typo...

      Padam
  8. Kalau tak berkenaan nk tglkan komen jugak cmne?? Hahhaha ayu suke bace novel.. mase sekolah dulu mmg impian nk jadi penulis pon.. tp al maklumla otak dah xnk berfungsi dgn baik da

    BalasPadam
    Balasan
    1. Heheeh mana tahu 1 hari nanti akak dapat buku hasil tulisan, Ayu.
      Hai, mama! How's life been treating you? Akak super excited terima kunjungan Ayu :)

      Padam
    2. Excited jugak tengok komen Ayu.. hehe.

      Padam
  9. saya tak tahu saya ni tergolong kat bahagian mane. Hahahahahaha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. haaaa camner tu...suka baca? suka tulis? yang mana satu?

      Padam
  10. Sy jrg mnulis dahh. Pencen. Hihi
    Skrg nie jdi reader jela
    Pencarian Sponsor Diperlukan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awalnya pencen, Cik Balqis! Hihihi

      Padam
  11. I think im on avid reader?
    hikhik hi kak farah! slm perkenalan! Gituuuu hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi, Aqilah. Salam kenal dik. How's IIUM life been treating you so far?

      Padam
  12. saya rasa saya ni reader ja kot. tak dak avid kat depan tu. hahah

    BalasPadam
  13. Cik Mimie suka baca novel..bakat menulis takder...heheh..so, i'm a reader :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sure Cik Mimie ada byk novel dalam koleksi kan,..

      Padam
  14. Saya xtau pulak saya fall in which category.

    BalasPadam
  15. kak farrah, impian jangka panjang saya, nak buat sebuah buku sebelum umur 30 tahun. tercapai atau tidak, bergantung pada ilham. haha. berangan takpe kan. takyah bayar. sekarang cuba membaca untuk mendapatkan rentak dan inspirasi. huhu.
    mampu buat Jamal dan Joned je dulu ^^

    BalasPadam
    Balasan
    1. wowwww! semoga impian jadi kenyataan kak HSB :D

      Padam
    2. Impian hari ini menjadi pendorong kejayaan kita hari esok. Semoga budak berjaya! Jamal dan Joned tu bagus apa. Ada identiti ;)

      Padam
  16. ehhh ada nama kite la kat sini..
    pena berangan nak jadi penulis novel gak suatu hari nanti..
    tggl tuunggu idea dtg mencurah2 je..hahahah enta bila la -.-'

    BalasPadam
    Balasan
    1. Idea tu akan datang,...percayalah :)

      Padam
  17. Saya juga tak tahu apa kategori untuk saya.. saya nhe reader jak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kategori yang pertama lah tu...avid reader ;)

      Padam
  18. Creative author kot. Tapi saya minat membaca dan menulis perihal sekeliling. Nak buat novel/cerpen takde minat. haha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh jadi author untuk genre non-fiction :)

      Padam
  19. CT tak tahu masuk ketegori mana. i love reading but bukan malay genre for sure sebab cheesy sangat. english love novels okay sebab lovey dovey sangat sweet and tak buat kita cringe hahaha.. menulis ? fail hahaha..

    nyanyi jejoget dalam kerete terer la :P eh nyanyi untuk sendiri dengar aje miahaha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Novel English lebih sweet sebab english expressions luas! Banyak phrases yang best and touching. Bila diolah ke BM, itu yang jadi mehhh? Apsal jiwang leleh tak kena gaya ni?

      Padam
  20. saya tak faham mula2..baca banyak kali,masuk jga kepala..hahaha..
    saya berpuisi,ikut mood ja kak,kadang2 ilham datang tak tentu masanya. nak ada semangat kena baca cerpen atau baca kat2 media sosial. nanti datanglah dia..
    blogger yg buat cerpen tu saya tabik la, ssya tak berapa suka baca cerpen online..huhu..suka ada buku depan mata..

    ni main komen ja kak..hehehe.sorry

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahah ok je. betulla tu. klu nak jadi writer yg baik, kena observe dunia keliling, rajin baca karya orang lain... :)

      Padam
  21. pernah menulis cerpen skali mas praktikal dulu.. tapi cerita tak abis.. apapun pernah bagi member baca sebahagian cerita tuh, member puji jalan cerita tu.. sekarang dah kurang minat nak menulis cerpen lagi.. tulis blog ada laa.. hehehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buatlah e-novel, izzeyda. Boleh akak datang menempek baca :)

      Padam
  22. btw,singgah lg sekali nak bagi link's..
    menarik la jga,
    1. http://petihartakarut.wordpress.com/2011/10/13/mencari-tuhan-di-bawah-lampu-disko/
    2. http://petihartakarut.wordpress.com/2011/09/29/operasi-sekuntum-mawar-merah/

    banyak lg 'harta' kat sana..hehee..

    BalasPadam
    Balasan
    1. OK. Noted. Nanti akak singgah. Thanks share dgn akak :)

      Padam

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...