728 x 90

Khamis, 25 Disember 2014

Doakan untuk Kita Semua,..untuk Malaysia

Assalamu'alaikum. Selamat bercuti dan selamat beristirehat. Jangan lupa selitkan doa buat mangsa-mangsa banjir di seluruh Malaysia. Doakan yang terbaik untuk kita semua,...untuk Malaysia.


Surah Hud, Ayat 44
Terjemahan:
Dan (setelah binasanya kaum kafir itu) diperintahkan kepada bumi dan langit dengan berkata: "Wahai bumi telanlah airmu, dan wahai langit berhentilah dari curahan hujanmu". Dan (ketika itu) surutlah air, serta terlaksanalah perintah (Allah) itu. Dan bahtera Nabi Nuh itupun berhenti di atas gunung "Judi" serta diingatkan (kepada kaum kafir umumnya bahawa): "Kebinasaanlah akhirnya bagi orang-orang yang zalim". 


41 ulasan:

  1. kesian mereka yg di pantai timur,hujung tahun selalunya banjir teruk kan.. harap mereka bertabah dan jaga2 di musim banjir.. nak2 lagi berapa hari ja nak buka sekolah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, Nana. Tak dapat nak bayangkan keadaan mereka. Tak selesa, hilang rosak harta benda,...

      Padam
  2. selamat bercuti sis, kesian tengok mangsa-mangsa banjir. bersama-sama lah kita berdoa agar dipermudahkan segala kesulitan yang dihadapi oleh mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selamat bercuti buat Eyja juga :)
      Mudah-mudahan keadaan akan pulih seperti sedia kala.

      Padam
  3. mudah mudahan banjir akan surut :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mudah-mudahan. Kita sama-sama doa ye.

      Padam
  4. moga dipermudahkan, dan keadaan kembali normal.

    BalasPadam
  5. Semoga dipermudah segalanye...

    BalasPadam
  6. semoga keadaan pulih seperti biasa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Bimbang bila tengok keadaan makin teruk.

      Padam
  7. banjir kali ni merupakan yang teruk dalam sejarah..harap kita semua ambil iktibar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju. Mehla kita sama2 doakan yg terbaik.

      Padam
  8. mudah-mudahan cepat surut banjir di negeri2 yang terjejas. semoga mereka tabah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insya Allah. Allah akan lindungi mereka.

      Padam
  9. Amin amin aminn. Sedih tngok kt sana.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang sedih. Tak dapat bayangkan perasaan mereka yang hilang harta benda, tinggal sehelai sepinggang.

      Padam
  10. amin amin.. setiap dugaan dan ujian itu ada hikmahnya. hanya Dia yang mnegetahui. mudah2an penderitaan ini cepat berakhir..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Allah akan gantikan dgn sesuatu yg lebih baik. Insya Allah.

      Padam
  11. kesian kan tgk diorang...semoga mereka tabah menghadapi dugaan ini

    BalasPadam
  12. semga mereka baik2 sahaja. in shaa ALLAH.

    BalasPadam
  13. amin...
    kawan saya whatsup group, minta doa dri kawan2 saya... dia di kemaman.. sana teruk juga bnjirnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moga mereka di sana sabar banyak2 tempuh banjir kali ni.

      Padam
  14. Insyaallah.
    Tadi radio hot fm pun ada baca.

    BalasPadam
  15. Amin..semoga semuanya selamat :(

    BalasPadam
  16. Aminnn... Semoga semuanya kembali sedia kala..

    BalasPadam
  17. perkongsian yang baik ni kak..semoga semuanya akan pulih seperti biasa..

    BalasPadam
  18. Amin!!! sangat simpati denga nasib mereka. Hari sabtu nanti sis JM akan terlibat dengan misi kemanusian memberi bantuan kepada mangsa banjir

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah kak JM.. semoga dipermudahkan segala urusan..aminn.. :)

      Padam
    2. Amin. DIA tahu segala yang terbaik utk kita semua.

      Padam
  19. Sekolah kat kampung sebelah tmpt tinggal sy jd pusat pindahan mangsa banjir. Minggu dpn bru sekolah bukak. Alhamdulillah banjir tak sampai rumah. Risau jugak sebab dekat dgn sungai.
    Moga mereka tabah menghadapi ujian

    BalasPadam
  20. Amin... ade lg yg masih xdpt bantuan... mgu lepas famili ayu g anta bantuan kt kuala krai... kws2 pendlaman masih trcari2 lg bntuan... kesian sgt

    BalasPadam

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...