728 x 90
Assalamu'alaikum,

Currently away from my tower. Berehat daripada berblogging untuk sementara waktu. Entri-entri selepas ini sehingga hujung Mac, scheduled entry.

Insya-Allah, jumpa lagi nanti. Ada kesempatan saya balas komen dan blogwalking ye :)

20 Februari 2017

Rabu, 1 Julai 2015

Ramadan 1436 - Doa Harian 11 - 20 Ramadan

Terlewat sedikit menerbitkan entri ini. Doa harian untuk 11 - 20 Ramadan.

Doa 11 Ramadhan
Yaa Allah! Tanamkanlah dalam diriku kecintaan kepada perbuatan baik, dan tanamkanlah dalam diriku kebencian terhadap kemaksiatan dan kefasikan. Jauhkanlah dariku kemurkaan-MU dan api neraka dengan pertolongan-MU, Wahai Penolong orang-orang yang meminta pertolongan. 

Doa 12 Ramadhan
Yaa Allah! Hiasilah diriku dengan penutup dan kesucian. Tutupilah diriku dengan pakaian qana'ah dan kerelaan. Tempatkanlah aku di atas jalan keadilan dan sikap tulus. Amankanlah diriku dari setiap yang aku takuti dengan penjagaan-MU, Wahai penjaga orang-orang yang takut. 

Doa 13 Ramadhan
Yaa Allah! Sucikanlah diriku dari kekotoran dan kejelekan. Berilah kesabaran padaku untuk menerima segala ketentuan. Dan berilah kemampuan kepadaku untuk bertaqwa, dan bergaul dengan orang-orang yang baik dengan bantuan-MU,Wahai Dambaan orang-orang miskin. 

Doa 14 Ramadhan 
Yaa Allah! Janganlah Engkau hukum aku, kerana kekeliruan yang kulakukan. Dan ampunilah aku dari kesalahan-kesalahan dan kebodohan. Janganlah Engkau jadikan diriku sebagai sasaran bala dan malapetaka dengan kemuliaan-MU, Wahai Kemuliaan kaum Muslimin.

Doa 15 Ramadhan
Yaa Allah! Berilah aku rezeki berupa ketaatan orang-orang yang khusyu'. Dan lapangkanlah dadaku dengan taubatnya orang-orang yang menyesal, dengan keamanan-MU, Wahai Keamanan untuk orang-orang yang takut. 

Doa 16 Ramadhan
Yaa Allah! Berilah aku kemampuan untuk hidup sebagaimana kehidupan orang-orang yang baik. Dan jauhkanlah aku dari kehidupan bersama orang-orang yang jahat. Dan naungilah aku dengan rahmat-MU hingga sampai kepada alam akhirat. Demi ketuhanan-MU Wahai Tuhan seru sekalian alam.

Doa 17 Ramadhan
Yaa Allah! Tunjukkanlah aku kepada amal kebajikan dan penuhilah hajat serta cita-cita-ku. Wahai Yang Maha Mengetahui keperluan, tanpa pengungkapan permohonan. Wahai Yang Maha Mengetahui segala yang ada di dalam hati seluruh isi alam. Selawat atas Muhammad dan keluarganya yang suci.

Doa 18 Ramadhan
Yaa Allah! Sedarkanlah aku akan berkah-berkah yang terdapat di saat saharnya. Dan sinarilah hatiku dengan terang cahayanya dan bimbinglah aku dan seluruh anggota tubuhku untuk dapat mengikuti ajaran-ajarannya, Demi cahaya-Mu Wahai Penerang hati para arifin.

Doa 19 Ramadhan
Yaa Allah! Penuhilah bahagianku dengan berkat-berkatnya, dan mudahkanlah jalanku menuju kebaikan-kebaikannya. Janganlah kau jauhkan aku dari keterkabulan amal-amalku di dalamnya, Wahai Pemberi Petunjuk kepada kebenaran yang terang. 

Doa 20 Ramadhan
Yaa Allah! Bukakanlah bagiku pintu-pintu syurga dan tutupkanlah bagiku pintu-pintu neraka, dan berikanlah kemampuan padaku untuk membaca AI-Quran Wahai Penurun Ketenangan di dalam hati orang-orang Mu'min.


Selamat Menghayati Zon Kedua Ramadan Al-Mubarak.


Entri Penuh : Doa Harian untuk Sepanjang Ramadan




17 ulasan:

  1. banyakk nye doa.. terim kasih farrah sebab tolong share buat kami semua =))

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama-sama berkongsi lebih baik kan :)

      Padam
  2. tq for sharing.
    sgt berguna entry gini :)

    BalasPadam
  3. Thank for sharing Kak Farrah :)

    BalasPadam
  4. satu hari, satu doa...thanks share, kak Farrah

    BalasPadam
  5. aminnnn aminnn ya rabbal 'alaminnn

    BalasPadam
  6. thanks share kak farrah.. ;)

    BalasPadam
  7. moga doa kita semua termakbul....aminnnnn

    BalasPadam
  8. Terima kasih untuk perkongsian ni kak.

    BalasPadam
  9. SS dah lupe dah ari ni berapa ramadhan... Adessss...

    BalasPadam
  10. nice sharing akak.. kena save ni. hehe

    BalasPadam
  11. doa ke 20 dan seterusnya
    baru bace

    BalasPadam

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...