728 x 90
Assalamu'alaikum,

Currently away from my tower. Berehat daripada berblogging untuk sementara waktu. Entri-entri selepas ini sehingga hujung Mac, scheduled entry.

Insya-Allah, jumpa lagi nanti. Ada kesempatan saya balas komen dan blogwalking ye :)

20 Februari 2017

Rabu, 18 Mei 2016

A Person Who Treats Too-ta-ces

Assalamu'alaikum,

Akhirnya, ada kesempatan untuk jengah tower hari ini. Alhamdulillah. Komitmen besar saya untuk bulan Mei berjaya dilangsaikan. Kerja editing saya dah siap! Bayangkan satu minggu saya mengasingkan diri, memencil diri dan memeruk diri untuk edit manuskrip 545 halaman. Berpinar mata dibuatnya. Apa-apa bentuk tulisan atau huruf dah tak larat nak pandang lepas tu ;)

Insya-Allah, saya akan bayar hutang. Hutang blogwalking,...hutang balas komen (rasa bersalah melihat komen-komen kalian terbiar sepi begitu sahaja) dan hutang hadiah. Semuanya saya akan usahakan secara berperingkat.

Sementara saya nak betulkan alignment otak dari mode manuskrip ke mode blog, nak kongsi kisah lucu anak-anak cilik saya. Jumaat lepas mereka buat ulang kaji untuk topik Occupations. Saya suruh seorang demi seorang baca soalan dengan kuat dan jelas diikuti dengan jawapan masing-masing.


Everything went well sehinggalah tiba giliran I. Dengan yakin dan suara lantang, I baca soalan.

A person who treats too-ta-ces

Hahaha! Dapat agak tak too-ta-ces tu apa? 

Klu:
Kredit

Babai! Enjoy the rest of your day!

48 ulasan:

  1. Balasan
    1. Hikhik betullah tu. Jadi tootaces sebab plural - toothaches :)

      Padam
    2. Tooth Ache ... hehehhee

      Padam
    3. asal ada sebutan pun jadilahh.. dulu mummy sebut "air" is air .. habis satu kelas gelak..kikiki

      Padam
    4. Hikhikhik mesti pecah perut satu kelas gelak kan,...

      Padam
    5. Ada sorang kawan cerita, member dia baca teks dan dia sebut "luggage" is lu-ga-ge .. Habis satu kelas tercengang apa yang cuba disampaikan. Bila tahu, semua gelak termasuk madam. Sebab unik sgt dia sebut .. Haha

      Padam
  2. salam , amboi manuskrip 545 pages ? mau tak berpinor mata hehhe

    BalasPadam
    Balasan
    1. badan, mata, kepala semua rasa kebas sebab dah penat baca :)

      Padam
    2. manuskrip pe tebal bebeno tu farrah?

      Padam
    3. Manuskrip novel kawan saya, Aida :)

      Padam
  3. toothaches ? betul tak Kak Farrah ??

    BalasPadam
  4. Hi Kak Farrah ! Welcome back.. ehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi Firah! Thanks so much. Tunggu akak datang lawat Firah ye :)

      Padam
  5. Balasan
    1. Hehehe iye...a person who treats toothaches :)

      Padam
  6. farrah. farrah edit manuskript macam mana ? - edit grammar ker? atau edit format ker atau edit content? (berminat nak tahu... sebab kite tak suka buat kerja2 mengedit2 ni. hehe)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya edit spelling dan grammar + betulkan bahagian2 yang rasanya 'sumbang' hehehe. Saya bolehlah,..suka gak buat kerja editing & translation untuk isi masa. Tapi tang kejar deadline tu yang tak suka :)

      Padam
    2. oh begitu...
      ada member aida part time buat ni jugak.
      ari tu dia iklan kat fb utk bantu dia sebab dia da tak larat.
      dia buat translation.
      takde org sanggup ha haha :)

      Padam
    3. Kak farah ambik course dgn inst terjemahan ke?

      Padam
    4. Kak sekolah kn sy grammar kak...

      Hancur betul bahasa saya

      Padam
    5. farrah boleh edit tesisi phd tak? hehe

      Padam
    6. @Aida - memang jenuh sikit kalau buat translation...saya pun takkan ambil job translation sembarangan.

      @Huda - tidak, sayang. akak selalu buat job translation utk legal materials je & language biasa je. Yang ada terminologies bidang yang akak tak arif, akak tak ambil :) Nak sekolahkan grammar? meh akak tunggu ngan rotan. :)

      @Intan - alamak, Intan. sorry. saya sekolah tak tinggi huhuhu nanti saya edit thesis Intan jadi huru-hara plak :)

      Padam
  7. asal jangan chia chia chia sudahlah

    BalasPadam
    Balasan
    1. terbawak bawak komen kat blog SS la nie

      Padam
    2. Kahkahkah hi adik2 Oasis :)

      Padam
  8. Banyaknya 545 halaman!! Kalau siqah pun dah berpinar mata. Macam buat novel dah haa..

    Dah tahu too-ta-ces sebab baca komen2 yang ada di atas. Hihi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang banyak Siqah,..kira dalam tidur pun termimpi-mimpi :)

      Padam
  9. toothache ye. comel je ehehhe

    BalasPadam
  10. sakit gigi?

    semoga dipermudahkan segala urusan kak farah k

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih banyak-banyak, Arz :)

      Padam
  11. Baca the first comment baru faham apa benda tu. Kalau tak, memang tak faham la. hahahaha :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe akak pun masa dia baca soalan tu macam paused. Soalan apa aku bagi budak2 ni? :)

      Padam
  12. Jap lagi dapat ubat la tu... he he he...

    BalasPadam
  13. banyaknya 545.. boleh pengsan hadap banyak macam tu..

    ooo sakit gigi.. jenuh pikir jugak laa masa memula baca tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihihi kalau ikutkan saya dah beberapa kali pengsan dah, eyda. Nak mengejar deadline punya pasal :)

      Padam
  14. tudia 545 page tu.. banyaknya.. kalo mummy mau pitam!hehehhe

    BalasPadam
  15. Tu dio banyak nya manuskrip semoga dipermudahkan buat kak Farah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks, Ekin. Alhamdulillah, dah siap dah :)

      Padam
  16. mcm pelik plak bunyi nyer hehehe

    BalasPadam

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...