Sabtu, Ogos 20, 2016

Aktiviti tunggu-tunggu ... dapat voucher!

Kebiasaannya apabila saya ada urusan di luar jumpa orang, saya akan sampai lebih awal. Tidak kisahlah untuk meeting ke, jumpa kawan,..saya memang tak suka terkocoh-kocoh. So, sementara nak menunggu 'ketibaan' insan yang berurusan dengan saya hari itu, saya memang ada satu aktiviti that will keep me occupied (dan tak renyah menunggu lagi-lagi kalau mereka sampai lambat) - Buat survey!

Yes, daripada duduk melanguk pandang sana pandang sini lebih baik kita buat online surveys. Untungnya, kita akan dapat pulangan. Dengan points yang kita kumpul hasil buat surveys, kita boleh tebus vouchers atau gift cards. Menarik kan?

OK, ada banyak laman web untuk buat online surveys. Saya tak sertai semua. Setakat ini, saya selesa buat kaji selidik di tiga laman utama: - GlobalTestMarket, Toluna dan AIP. Di bawah ini, saya nak tunjuk hasil aktiviti tunggu-tunggu saya. Vouchers yang saya dah tebus!

GlobalTestMarket
Gift voucher Cold Storage ini merupakan tebusan kali ke-3 saya dengan GlobalTestMarket. Sebelum ini saya pernah tebus voucher Aeon RM20 (dah selamat belanja) dan Starbucks Gift Card RM50. Tak sempat nak tunjuk sebab dah beri hadiah pada someone ;).
Lepaslah buat beli stok kopi teh and some chips untuk stok gagal gigi ;)
Ada satu voucher AEON RM20 baru sampai. Tapi, saya belum tuntut kat rumah jiran sebelah lagi. Mereka yang selalu tolong terima poslaju bagi pihak saya :)
Ini pertama kali saya tebus gift vouchers dengan Toluna. RM20 X 2. Personally, saya suka surveys di Toluna kerana lebih mudah untuk kumpul points berbanding di GlobalTestMarket. 



AIP Online Surveys
Melalui AIP, saya tebus voucher Watsons RM10 X 2. Kaji selidik di sini pun OK jugak. Jenis tak complicated untuk dijawab :)


Dengan buat surveys ni, terisilah masa saya sambil-sambil menunggu tu. Cukup points, tebus voucher. Boleh guna buat tampung belanja beli barang keperluan.

34 ulasan:

  1. Ekin pun dah join semua tu.. Hihihihi tengah kumpul2 nak tebus gak ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selamat mengumpul dan menebus, Ekin! :)

      Padam
    2. hihihihihi kena rajin baru banyak kan akak.. nanti ekin nak pasal tebus2 dengan boleh whatsapp kan...

      Padam
  2. Balasan
    1. pilah kumpul dan tebus kat atas tu,..lebih daripada satu pun boleh dapat ;)

      Padam
  3. Yupp..sambil2 tunggu kan, boleh gak buat survey online. GTM tu punyalah bercinta kita nak tunggu point naik..heheee!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihihi memang agak jenuh kan. Lagi2 kalau dah kena saring keluar,..:)

      Padam
  4. Balasan
    1. Memang best, Nina. Especially time terima vouchers tu hahaha

      Padam
  5. byk nye dpt voucher..boleh tebus mcm2 ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bolehlah, sis. Buat tampung belanja sikit2 :)

      Padam
  6. bijka..dalam tunggu2 tu dpt hasil..

    BalasPadam
  7. Ooo baru tahu pasal benda ni.. Menarik gak kak farrah.. Boleh siqah survey jugak lah nanti. Bestnya dapat starbucks free gift tue 🤗

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada banyak lagi laman utk paid surveys, Siqah. Cubalah buat isi2 masa :)

      Padam
  8. Balasan
    1. Bagi akak semua kat atas tu best sebab akak memang gi tempat2 tu :)

      Padam
  9. pandai akak curik masa .. dapat la jugak hasil

    BalasPadam
  10. Woow rajinnya akak buat survey ..

    BalasPadam
  11. Kalau saya, rajin daftarkan diri utk survey, tapi tak jawab jawab survey tuu .. hehe

    BalasPadam
  12. Tp berbaloi laah , jawab survey dapat saguhati ..

    BalasPadam
  13. wow ~ good info ni Kak Farrah...

    sambil menunggu ada jugak 'income' hehehe

    BalasPadam
  14. byk tuuuuuuu


    sy dpt drpd JJ jeee ;-(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihihi bayangkan berapa banyak kali saya 'menunggu' utk dapat voucher2 ni :)

      Padam
  15. ohh serius??
    hahha pasni leh buat mcm kak farrah
    sbb ayu pon xsuke smpai lmbat..
    biar sy awal xape jgn lmbat

    BalasPadam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.