Khamis, Oktober 13, 2016

Idea Hadiah Perkahwinan dan Ulang Tahun Perkahwinan

Untuk bulan Oktober ini saya terima beberapa jemputan kahwin dan majlis sambutan ulang tahun perkahwinan. First thing that came into my mind, nak beri hadiah apa?

Dalam keadaan saya yang masih ulang-alik berpindah, terkejar-kejar melunaskan urusan dalam dunia baru saya,..memang mati akal. These people are close to me so niat di hati memang nak beri sesuatu yang istimewa. Nak keluar pusing-pusing untuk cari hadiah memang tak sempat, apa lagi nak buat sendiri.

Makanya, masa untuk berurusan dengan pakar personalised gifts saya - Printcious. Tengok ni, Printcious ada solutionnya :) Cuci mata dan pilihlah hadiah yang sesuai.


I already have a few things dalam fikiran yang rasanya sesuai dijadikan hadiah perkahwinan atau ulang tahun perkahwinan teman-teman saya.


1. Matching shirts




Entah mengapa personally saya rasa matching shirts merupakan antara hadiah terbaik untuk diberikan kepada pasangan yang diraikan. Sweet gitu. Saya tahu rakan saya akan suka hadiah ni. Dia ni memang jenis suka pakai matching sedondon. Jadi, saya cuma perlu pastikan saiz baju si lelaki dan si perempuan, then dah boleh tempah matching shirts. Terdapat pelbagai designs sedia ada yang menarik. Kalau nak guna design sendiri pun tak ada masalah. Bolehlah kawan saya yang berdua ni pakai apabila jalan-jalan. Feeling-feeling romantik gitu!


2. Matching mug
Seorang coffee lover, seorang lagi alah pada pada kopi. Setiap kali keluar berjumpa dengan pasangan ini, saya akan tersenyum sendiri kerana teman saya yang tidak minum kopi ini akan order chamomile tea sedangkan kami yang lain akan minta macam-macam jenis kopi. Well, untuk mereka saya pilih matching mugs. Mulakan setiap hari dengan minuman panas yang dihirup dari mug yang berpadanan. Tidak kiralah kopi atau teh. Janji dapat bersarapan bersama. Benda-benda kecil beginilah yang boleh ceriakan lagi hari kita! 

Pilihlah mana-mana design yang berkenan di hati. Alternatively, ada coloured mug atau magic mug (seperti yang saya buat untuk Bott sempena Friendship Day). Boleh lihat hasilnya di sini.


3. Jigsaw Puzzles
This is one of my favourites! Tukarkan gambar pasangan yang diraikan kepada jigsaw puzzles dan hadiahkan kepada mereka sebagai tanda kenangan. Something different for them to treasure.


Haaaa, personalised jigsaw puzzles ini saya dah tempah lebih awal. Dah sampai dah pun. Sangat-sangat berpuas hati. Untuk jigsaw puzzles di bawah, saya pilih gambar pasangan penerima yang paling cantik (yang ada dalam simpanan saya). Gambar ini ketika sambutan ulang tahun kelahiran si lelaki. So, kita abadikan memori mereka ni jadi jigsaw puzzles. Saya tempah jigsaw puzzles bersaiz A4 (120 pieces). Just nice. Tidak terlalu besar dan tidak juga terlalu kecil.


Maaf, tak boleh tunjuk sepenuhnya. Rasanya mereka berdua ni jarang baca blog saya. Tetapi, bimbang andai ada rakan-rakan kami yang come across this post dan berkemungkinan bocorkan rahsia pada mereka. Dah tak suprise jadinya ;)

Kualiti jigsaw puzzles ini memuaskan. Finishingnya cantik. Di Printcious, kita diberi pilihan untuk tempah bersama bingkai ataupun tidak. I opted for the later one. Sebab nanti saya nak pisah-pisahkan kepingannya, masuk dalam kotak kecil. Kemudian, beli satu bingkai gambar cantik yang sepadan. Jigsaw pieces beri pada si isteri, bingkai gambar beri pada si suami. Biar mereka pening-pening lalat nak figure out gambar apa ;)

Bagi kalian yang tercari-cari nak beri hadiah apa pada yang tersayang, jenguk-jenguklah Printcious. Daftar akaun secara percuma di sini. Secara peribadi, saya suka beri hadiah yang ada sentuhan peribadi. Something thoughtful yang boleh buat si penerima rasa dihargai.

...dan saya rasa Printcious tawarkan semua itu :)

Printcious.my – Precious Gifts From Your Heart

21 ulasan:

  1. Asalam kak..lma btl x singgah cne.nnt da klpgn lya terjah ni web

    BalasPadam
  2. Wah... Kak farrah.. Idea yang umphhhh! Terbaik. Selalunya barang yang akan diberi pada pasangan penganti seperti set gelas, set pinggan mangkuk.

    Cadangan yang akak beri ni lain dari lain. 👍

    BalasPadam
  3. Haah kan. Tak pernah terfikir pulak nak bgi hadiah mcmtu. Yayyy untuk kak farah

    BalasPadam
  4. idea menarik... mmg dok gobek2 web ni.. tpi xtempah lagi

    BalasPadam
  5. Jay Emm tempah tshirt SS kat sini gak... memang best kualitinya...

    BalasPadam
  6. Mug tu comel lah....sesuai untuk idea hadiah perkahwinan....

    BalasPadam
  7. macam macam haa idea, apa tunggu lagi singgah je

    BalasPadam
  8. menarik kan untuk dijadikan sebagai hadiah..

    BalasPadam
  9. puzzles tu menarik. matching shirts tu macam cheesy. hahaha. but i don't know. never fell in love before. so maybe terasa pelik tgk.

    BalasPadam
  10. Farrah! Terima kasih tau sbb share website printcious tu sbb pas farrah buat magic mug tu terus sis JM try explore...menarik

    BalasPadam
  11. Pastu godek2 website tu utk buat mug n tshirt..sgt best

    BalasPadam
  12. Semua d hujung cari jek leh design sendiri nk mcm mana

    BalasPadam
  13. gud idea kak farrah..
    klu ayu dpt hadiah2 cmni pon rasa best je...
    xde la biasa sgt kan..
    boleh jugak dijadikan bufday gift

    BalasPadam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.