728 x 90
Assalamu'alaikum,

Currently away from my tower. Berehat daripada berblogging untuk sementara waktu. Entri-entri selepas ini sehingga hujung Mac, scheduled entry.

Insya-Allah, jumpa lagi nanti. Ada kesempatan saya balas komen dan blogwalking ye :)

20 Februari 2017

Rabu, 28 Disember 2016

Buat Sandwic Cendawan

Siapa suka sandwic cendawan? Sedap kan? Nak buat pun mudah sahaja. Ikut citarasa masing-masing. Untuk inti sandwic cendawan di bawah, saya gunakan cendawan shitake, lada benggala hijau dan bawang besar. Seasoning saya guna sedikit garam, serbuk lada hitam dan sos tiram.

Bersedia untuk 'dikapit' dengan roti :)

Mula-mula, hiris semua bahan. Panaskan kuali dan letak sedikit minyak masak. Tumis bawang hingga naik bau dan caramelized. Masukkan pula cendawan dan lada benggala. Perasakan dengan sos tiram, garam dan serbuk lada hitam. Alternatively, jika tidak mahu menggunakan sos tiram, boleh letak sedikit kicap bersama lada hitam atau guna Worcestershire sauce.

Hidangkan dengan roti pilihan yang dibakar dengan sedikit sapuan mentega. Selalunya saya makan begitu sahaja. Dah sedap dah! Jika suka, bolehlah tambah sos cili, mustard dan mayones. 

34 ulasan:

  1. tgk gmba pun dah berselera

    BalasPadam
  2. Makan ngn nasi pun sedap nie..
    Alahai perut.. nasi juga yang disukanya.. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihihi memang makan dengan nasi pun dap dap dap!

      Padam
  3. wah boleh lah kaknoor tiru lepas ni
    alahaiiii sedappnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kak Noor punya version confirm lagi dap dap dap!

      Padam
  4. Kalau akak, makan dengan nasi je ni. Takpun, ratah je. Tak reti akak nak makan dengan roti. Hehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ratah je pun memang asyikkkk, kak! 😊

      Padam
    2. yes. aida rasa nyer more to makan dgn nasi kot, farrah :)

      Padam
    3. Dengan nasi panas2 memang ngammmmmm 😊

      Padam
  5. Wahh boleh try ni nanti. Sedapnya !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini fail-proof nye resepi. Campak2 je ikut suka 😊

      Padam
  6. wah ! vege ni.. nak kurus kena makan ni lah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Makan tu jgn lupa dengan roti fibre 😊

      Padam
  7. Banyaknya hijau...ni yang suka ni dengan resepi ni...majulah pertanian...hehehe..

    BalasPadam
  8. salam kak ....
    nampak sedap. cendawan hantu jugak yana ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cendawan hantu ke hantu cendawan 😊

      Padam
  9. Balasan
    1. Resepi agak-agak,..campak-campak 😊

      Padam
  10. Boleh lah cuba resepi ni nanti...

    BalasPadam
  11. Balasan
    1. Boleh masuk menu bekal Zarul gi kerja 😊

      Padam
  12. sedap.
    menyelerakan.
    aida x pernah la buat inti sandwich.
    cendawan ni biasa aida masak sayur aje.
    good idea ni farrah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cubalah, Aida. Sedappp tau. Mana tahu kena dengan selera Aida sekeluarga.

      Padam
  13. Tabur skit cheese supaya melekat... he he he

    BalasPadam
  14. sandwich cendawan.. belum pernah rasa.. tapi rasa macam lebih suka buat sebagai sayur makan dengan nasi..

    BalasPadam
  15. kak farrah sllu cndawan ni akk beli y mane 1 ea?...

    BalasPadam

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...