Selasa, November 14, 2017

Photo Booth Props Damask

Baru-baru ini Cekengah minta saya buat party stuff untuk meraikan hari lahir dua rakan pejabatnya. Cekengah dan beberapa rakan sejawat merancang untuk buat sambutan kecil-kecilan, a special birthday lunch as a treat for the birthday girls. Tema yang diminta light blue and black

Light blue and black is a sweet combination. Pada mulanya, saya fikir nak buat tema Breakfast at Tiffany's, berdasarkan sebuah filem terkenal malar segar lakonan Audrey Hepburn. Tema ni antara tema popular yang dipilih untuk majlis-majlis keraian. Saya sendiri pernah ambil tempahan buat party props bertema Breakfast at Tiffany's dua tahun lepas. Jemput baca mengenainya di sini dan di sini.

Fikir-fikir balik,...better buat something else. Lagipun, dua birthday girls yang bakal diraikan tu lebih senior berbanding mereka yang merancang sambutan. We should try to do something yang lebih eksklusif, lebih kelas.

Hence, in addition to the colour theme, saya tambah elemen damask. Sekurang-kurangnya, adalah kelainan sedikit. Lagipun, damask pattern banyak yang cantik-cantik. Kebetulan dalam stok barang-barang kraf saya, saya ada banyak kertas dan kad dengan rekaan damask. Senanglah nak buat apa yang patut.

Untuk parti ini, saya sediakan:


  1. Birthday Cards (Card in a box)
  2. Centerpiece Stand (untuk diletakkan di meja sambutan)
  3. Memories and Wishes Jar
  4. Photo Booth Props


Nombor 1 hingga nombor 3 akan saya kongsi lain kali. Di bawah ini, photo booth props untuk beraksi ambil gambar kenangan.

Say cheeeseeee!
Grab one and strike a stunning pose :)

Set photo booth props ini, saya buat 12 pieces (1 dozen). Kebiasaannya untuk tempahan sebegini saya memang akan buat antara 10 - 12 batang props. Ada beberapa printed bubble talks - I came for the food, Always 21 and Having a Great Time!

1 signage CELEBRATE dan hashtags - #wefie #youngatheart. 1 props saya buat pakai felt (yang monocle hitam tu) manakala props selebihnya kita buat guna glitter papers, coloured papers, damask designed paper, blue chipboard fonts embellishment plus some stickers i.e. bowtie, necktie, balloon, party hat and 'Birthday Girl' Arrow.

Nanti dalam entri lain, saya tunjuk hasil selebihnya ya.

Idea party planning, photo booth props dan diy berserta tutorial boleh lihat di sini.



15 ulasan:

  1. Balasan
    1. Bahan-bahan dah ada, Ekin. Senang lah nak membuatnya :)

      Padam
  2. color combo yang menarik. BIT tu kalau black n white cantik, tak pernah tengok orang buat warna lain, kalau ada buat share ye..hehe.nak tengok je, nak tiru tak mampu.haha

    BalasPadam
  3. I might miss it but kak Farrah ada provide kan service ni untuk orang-orang luar (contoh macam saya) ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akak buat suka-suka je, Farah. Untuk isi-isi masa. Tak buat secara serius pun. :)

      Padam
  4. Balasan
    1. kihkihkih sebab yang tak cantik dah kena humbannnn! ;)

      Padam
  5. Balasan
    1. Hihihi biasa-biasa aje,...nway, thanks, Sha :)

      Padam
  6. kak farrah.. bile ayu nak dapat ilham dr kak farrah ni...
    kerajinan tu xpernah singgah, dia lalu je

    BalasPadam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.