Isnin, Disember 07, 2020

Lembaran Juzuk Cinta - Halim Ahmad & Furqan Fawwaz Zayne

Lagu ini merupakan antara lagu yang berada dalam tangga teratas playlist saya. Lama dah tak dengar nasyid best yang kena dengan selera. 'Lembaran Juzuk Cinta' didendangkan oleh Halim Ahmad yang berkolaborasi dengan Furqan Fawwaz, salah seorang anggota kumpulan Zayne. 

Apa yang saya suka tentang lagu ini? Semua. Gubahan melodinya, liriknya. Sedap je masuk telinga. Saya ingat lagi, pertama kali dengar lagu ini saya sedang tidur dalam keadaan radio terpasang. Dalam kemamar tu, sempat cakap pada diri sendiri bestnya lagu ni. Siap gigih hafal dua tiga baris liriknya supaya keesokan hari boleh google. 😆

Untuk makluman, Lagu dan lirik  'Lembaran Juzuk Cinta' dihasilkan oleh Halim Ahmad sendiri. Belum pernah dengar? Nanti cuba tonton di Youtube ya. Saya kongsikan kord gitar lagu ini. Seperti biasa, easy guitar chords.

Kord Gitar From FAMF Tower

Kord Gitar dan Lirik Lagu Lembaran Juzuk Cinta - Halim Ahmad & Furqan Fawwaz Zayne (Easy Chords)

(Intro)

Am 


Am Dm

Tuhan aku tak punya kudrat

E Am

Bila dia mendatangiku

Am Dm

Hanya pada-Mu 'kan kutambat

E Am

Pelihara hatiku



Am Dm

Bisikannya terus ke jantung

E Am

Seolah mengalir dalam darah

Am Dm

Kadang membuatku termenung

E F

Kerana memikirkannya


(Chorus)

E Am

Lembaran juzuk cinta

Dm G

Di sebaliknya ada tersimpan sejuta rahsia

C F

Sebuah kesucian tak tercemar noda

Dm E

Bimbang aku akan tercoret warna dosa 


Am

Lembaran juzuk cinta

Dm G

Sememangnya aku ingin terus menatapnya

C F

Merasai setiap halaman cerita

Dm E

Tapi maaf kerana ku belum bersedia


Am Dm

Tuhan aku tak punya kudrat

E Am

Bila dia mendatangiku

Am Dm

Hanya pada-Mu 'kan kutambat

E F

Pelihara hatiku

E

ohh


Ulang (Chorus)


Am Dm

Oohh... oh... oh... oh oh

G C

Ku belum bersedia


F Dm E E


Am Dm

Bisikannya terus ke jantung

E Am/F

Seolah mengalir dalam darah


Ulang (Chorus)

15 ulasan:

  1. Seronoknya kalau pandai main gitar..jari jemari pendek, kena lupakan gitar. huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihihi tak mengapa. Jari jemari Fiza tu pandai ambil gambar yang awesome!

      Padam
    2. Alhamdulillah..pinjamnan anugerah dari Allah :)

      Padam
  2. Lama tidak dengar lagu nasyid baru yang sedap.
    Boleh cari.

    BalasPadam
  3. Baca tajuknya pun dah meremang bulu roma! Pemilihan perkataannya membawa makna yang kompleks dan agak sukar untuk diungkap dengan kata-kata.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya suka dengan lagu yang liriknya begini,kak 😊

      Padam
  4. Kump zayne pn kakmim xtau... dh xtau dh kump nasyid skrg... lainlah dulu inteam, saujana, hijjaz, raihan.. thanks farah info

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihihi samalah kita Kakmim. Kumpulan budak sekarang namanya advanced, susah sikit nak lekat di kepala 😂

      Padam
  5. takkkk pernah dengarrrr n nama2 mereka pun tak pernah tahuuu..
    dok dengar lagu2 nasyid klasik..

    BalasPadam
  6. MACAM MANA NAK STRUMMING DIA EH? SAYA BARU NAK BELAJAR MAIN UKULELE HUHU

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi, Mimie. Maaf akak lambat reply. Basic strumming DDU DDU will do. Tetapi, boleh juga cuba D U DDU. Selamat berdendang! 😊

      Padam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.