Khamis, 28 Ogos 2014

...macam Johnny English!

Kredit Imej: funny-pictures.picphotos.net

Semasa kelas berlangsung malam tadi. Bersama murid-murid Tahun 1 saya.

Dhia  :  Cikgu tak sihat ye hari ni? (Dengan muka concern Dhia datang rapat dan rasa dahi saya.)

Saya  :  Hmmm,..cikgu semput. Biasalah cuaca sejuk kan sekarang.

Irfan  : Cepat! Pakai,..(buat gaya pakai asthma inhaler dengan ibu jari dan jari telunjuknya. Dhia capai kotak pensel saya dan hulurkan inhaler pada saya).

Saya: Thanks. Don't worry. Cikgu dah pakai inhaler ni tadi.

Aliff: (Tanpa mengangkat wajah sebab tengah leka mewarna bentuk di lembaran kerja) Cepat sembuh ye, cikgu. Suara cikgu lainlah! Macam Johnny English!


Johnny English?! Kenapa Johnny English? Lama jugak saya fikir. Oh, betullah. Saya semput dan batuk. Suara memang lain sikit + sengau. Dah tu bila mengajar, nafas sangkut-sangkut. Cara Rowan Atkinson tu bercakap kan macam tertahan-tahan. Ada-ada jelah budak-budak ni!


Nota Senyum: One of the perks of being surrounded by kids. They can make you laugh even when you can't afford to smile ;)

Nak senyum lagi? Baca kisah Big Teacher, Otottt! dan Chapati or Tosei.





14 ulasan:

  1. hahaha.. sebanyak-banyak orang, disamakan dengan Johnny English. memang samalah tu ^^,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah, jauh jugak akak kena fikir nak relate Johnny English tuh...

      Padam
  2. Semoga cepat sembuh. Farah klu nak try natural remedy, boleh email irra: mommyirra@irrayyan.com
    Irra xbuat ubat. Tapi ada kenal herbalist yg boleh ubatkan asma ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iye ke? Eh, berminatlah Irra. Nanti saya reach Irra ye. Thanks so much!

      Padam
  3. Semoga cepat sembuh... done follow u back ..

    Mamamyja

    BalasPadam
  4. Haha...cikgu dikatakan macam Mr Bean.
    Mesti kiut-miut bebudak ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kdg2 cara luhur+jujur diorang ni berfikir boleh buat akak senyum sorang-sorang :)

      Padam
  5. ahaha....concern betul budak2 ni..boleh buat diri terhibur..mesti mereka semua jenis dgr cakap kan..senang hati cikgu Farrah hiksss

    BalasPadam
    Balasan
    1. time dengar cakaplah,...time diorang decide nak meragam, makin semput dibuatnya heheh
      tapi, saya memang personally suka ajar budak kecil berbanding remaja ;)

      Padam

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...