728 x 90

Sabtu, 13 September 2014

Liebster Award #1 Tagged by Z-a-c-k

Sebenarnya, ini merupakan Liebster Award saya yang pertama. Buat julung-julung kalinya! Hehehe dulu terkial-kiallah juga nak memahamkan apa itu Liebster Award. Then, rajin juga baca entri blogger-blogger lain mengenai award ni.  Seronok jugak! Berpeluang kenal kawan-kawan dengan lebih baik. Hari ni,.. buka-buka blog, saya ditag oleh Z-a-c-k.  Terima kasih banyak-banyak, Z-a-c-k sebab sudi tag akak :)

Apa lagi, jangan lupa ziarah blog Z-a-ck, blogger peramah dari Sarawak ni.
 
Peraturan Liebster Award :
  • Mention blogger yang calonkan anda & letakkan link blog beliau ke dalam post anda.
  • Jawab 11 soalan yang ditanya oleh beliau.
  • Calonkan 11 bloggers lain yang anda tengok followers kurang dari 1000.
  • Buat 11 soalan untuk ditanya kepada 11 bloggers tersebut.
  • Maklumkan kepada those bloggers.


Soalan-soalannya:

1. Nama gelaran atau timangan masa membesar?
Banyak sebenarnya,...Along, Farrah, Paghah (ni nenek-nenek, makcik-makcik dekat kampung yang panggil), Emon (dalam kalangan kawan-kawan sebab masa kecil saya suka sangat dekat Doraemon.)

2. Warna kegemaran anda?
Biru.

3. Makanan yang paling anda suka masak?
Kerabu. Macam-macam jenis kerabu: - Kerabu ayam, kerabu kaki ayam, kerabu daging, kerabu taugeh, kerabu pegaga. Saya memang suka masak kerabu!

Dalam blog ni pun saya ada buat beberapa entri mengenai kerabu :)
Variasi Kerabu

4. Tempat percutian yang menarik bagi anda sama ada dalam atau luar negara?
London. Memang seandainya ada peluang, saya nak ambil cuti panjang dan jelajah tempat-tempat menarik di sana.  Oyy, mate!

5. Kenapa nak jadi blogger?
I love to write and love to share. Jadi, rasanya blog adalah medium yang sesuai untuk saya kongsikan apa yang saya tulis.

6. Ada sesuatu yang diinginkan tapi belum tercapai?
Ada sesuatu yang sangat diinginkan but too private to share :) Selain itu, saya teringin nak renovate kitchen supaya ada ruang dapur yang luas, lengkap dengan peralatan serba-serbi dan saya boleh masak apa saja dengan gembiranya!

Kredit: kitchenclarity.com

7. Rancangan TV yang anda suka?
Banyakkkk! Sebab saya ni memang hantu TV. Biarpun tengah buat kerja lain, saya akan selesa kalau ada bunyi TV. Tidaklah sunyi sangat. Mostly saya layan rancangan yang ada melibatkan makanan (Chopped, Cupcake Wars, 5 Rencah 5 Rasa, Jamie Oliver, Nigella & Rachel Ray's Cooking Shows), sitcoms (Modern Family, Melissa & Joey, How I Met Your Mother), apa lagi ye,...The Amazing Race, Major Crimes, Criminal Minds, Perception, Greys Anatomy...and the list goes on.

8. Penerbangan yang paling lama anda pernah terbang?
Yang ini memang tak ingat sebab dah lama tak terbang heheh.Seriously, memang dah lama tak terbang!

9. Kebanyakan kawan-kawan blogger anda berasal dari mana?
Area Lembah Kelang.

10. Penyanyi dan pelakon yang anda minat?
Di Malaysia, saya minat lakonan Fasha Sandha & Beto. Luar negara, Dwayne Johnson dan Tom Cruise (tetapi hanya dalam 'Mission Impossible'). Saya memang tak akan miss apa-apa cerita The Rock :) Penyanyi pula banyakkkkk sebab saya memang suka dengar lagu. Antara penyanyi kegemaran saya; Siti Nurhaliza, Melly Goeslow, Setia Band (formerly anggota ST12) dan Chris Mann.

11. Ucapan untuk saya?
Semoga Zack terus sukses dalam apa juga yang dilakukan, baik dari segi karier, perjalanan hidup sehari-hari mahupun dalam dunia blogging. Semoga terus aktif berblogging. Rajin-rajinlah singgah ziarah akak di FAMF Tower ni ye :)


OK. 
11 soalan daripada saya pula:
  1. Adakah anda pernah alami/berdepan dengan sebarang fobia? Mengapa?
  2. Apakah 3 benda yang anda tidak akan keluar dari rumah tanpanya?
  3. 3 perkataan yang menggambarkan diri anda.
  4. Seseorang yang sentiasa memberi inspirasi pada anda.
  5. 3 sifat baik yang membuatkan anda suka berdamping dengan seseorang. 
  6. Anda akan tersenyum seorang diri apabila,..
  7. Apa yang mudah buat emosi anda tersentuh?
  8. Satu lagu yang anda tidak akan muak dengar sampai bila-bila. Mengapa?
  9. 3 makanan yang anda tidak akan tolak.
  10. Filem yang betul-betul meninggalkan impak pada diri anda.
  11. Apa yang anda ingin capai 5 tahun dari sekarang.

Dan dengan sukacitanya, saya tag:


29 ulasan:

  1. I'm flustered! Hahaha..thanks for the answers and compliments.. Wishing you all the best too sis..

    BalasPadam
  2. banyak juga soalan nya. sampai 11. ehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang, Mama Myja. Jenuh nak menjawabnya :)

      Padam
  3. wah... nasib mama tak ditag.. kalau tak berpeluh mama.. haha..
    suka kerabu ek? ala.. mama tak suka pulak.. ermm.... banyak sayur kan? mama tak makan sayur.. kiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Niat di hati memang nak tag mama tau. Tapi followers mama dah ribu-riban:)
      over qualified hehehe

      Padam
    2. Ohhh, tak makan sayur ye,... :)

      Padam
  4. alaaaa buat da entry
    hye assamualaikum
    anda di tag untuk Liebster Award
    Jemput lah kalau sudi
    http://hidayuayumie.blogspot.com/2014/09/liebster-award_13.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks so much, Hidayu :)
      Insya - Allah, akak sudi aje...

      Padam
  5. waaaa.... KM di tag jugak... sempat ke nak jawab ni huhu... bila free nanti KM jawab ya.. thanks 4 tagging

    BalasPadam
  6. Thanks akk tag kite :)
    Nanti kite jawab eh eh..

    BalasPadam
  7. as salam
    tahniah anda ada blog yg menarik

    jemput blogworking
    www.yatiadam.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. W/salam. Terima kasih sudi berkunjung ke mari. Nantikan kunjungan balas saya. Insya Allah :)

      Padam
  8. saya suka kaler biru gak tapi saya lebih obses kaler putih. heeeeee....

    saya pun suka kerabu and nak g London gak!!!! :D banyak lak sama. hehehehe.

    uuuuuuuu... the rock tu. xP saya pun minat gak certain cerita dia... weee~

    and thanks kak Farrah tag saya. ^^, nnti saya buat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Samalah! Samalah! Ngeeee excited terlebih.
      U r most welcome :)

      Padam
  9. http://sitiyangmenaip.blogspot.com/2014/09/liebster-award-2-by-farrah-mf.html

    CT dah buat entry daaa :D thank you..

    BalasPadam
  10. suka biru yer.. tak samalah. ros suka purple. hihihi..

    BalasPadam
  11. Haha. Saya sama macam k.JM.
    Kalau yang senang2 saya join lah.
    Will try my very best for this 1.

    BalasPadam
  12. Saya dah copy paste soklan.
    Nanti saya try jawab guna PC ea.
    Susah kalau guna hp.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akak dah baca dah entri, Shikin.
      Thanks so much ye Shikin sanggup bersusah payah jawab soalan2 akak.
      Yang bestnya dapat kenal Shikin lebih lanjut.

      Padam
  13. thanx ya sudi tag wana..insyaallah sya akan buat entrinya..

    BalasPadam
  14. done buat entri..^_^
    http://dapurjirankuberasap.blogspot.com/2014/09/liebster-award-tagged-by-farrah-mf.html

    BalasPadam
  15. tq sbb tag daku,yer..okela, daku jawap kat sini saja,boleh ke?
    1. daku takot air
    2.tak leh kluar kalo tak bawak henpon,purse dan guna sandal
    3.simple,kuat makan,melawak
    4.Tun M..
    5.daku ni peramah, tak makan orang,jujur..kalau tak suka,mmg akan cakap jugak..hihii..tak suka bohong..
    6.bila ingat hubby buat lawak,mmg ler senyum sorang.
    7.bila tengok baby meninggal atas sebarang sebab, mmg boleh nangis daku dibuatnya
    8.daku suka lagi Allahyarham Sudirman, Pelangi petang..shahdu mengusik kenangan masa kecik2 dulu
    9.Kari asam pedas kepala ikan, nasi beriani dan kek lapis..wwuhhuuu..sedap woo
    10.battleship..mmg best..hiaakkk!! kita lawa alien..hahaa
    11.besarkan dapur, ada area daku sendiri untuk projek baking..lalalaa
    Tue je Farah..SB tak aktif sangat bersegmen ni sebenarnya..btw..mmg best dpt kenal awak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sue Bee, terima kasih byk2!Jawab kat sini pun dah OK!
      Impian nak besarkan dapur tu samalah :)
      seronok dapat get to know u

      Padam
  16. akk, nk pergi london roger eh, boleh follow, hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insya Allah! Tunggu tabung travel penuh!

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...