728 x 90

Khamis, 30 Oktober 2014

October 10 Days Challenge Day 10: 10 Random Facts About You



Day 10: 10 Random Facts About You

Entri terakhir untuk cabaran ini :)



#1 
Selalu cakap berlagu.
Perkara ni saya tak perasan sebenarnya. I tend to sing my words! Contohnya, apabila cakap 'Thank You' dan 'Sorry', saya macam menyanyi. Ada irama pula! Habit tu terbawa-bawa hingga ke dalam kelas. Nanti lepas saya cakap, kedengaranlah suara-suara kecil yang ceria cuba imitate tune saya. Masa tulah baru saya sedar,.. Eh, kenapa aku berlagu?

#2 
Suka lukis cendawan.
Sangat suka! Fascination saya terhadap cendawan bermula semasa saya di Tingkatan 5. Entah kenapa, bila ada peluang menconteng, saya akan draw cendawan. Buku nota,..kertas post-it,..kalendar Cekebon,..semua penuh kulat!



#3
Fobia bawa kereta. 
Somehow saya rimas dengan traffic jam, ngeri kalau ada kenderaan lain rapat/himpit-himpit kat tepi. Don't worry, saya ada orang-orang terdekat yang sentiasa available untuk hantar saya ke mana-mana.

#4 
Terlalu suka makan sate dan laksa Johor
Dua makanan ni memang saya tidak akan tolak!

#5
Suka warna biru dan ungu.
 Bagi saya dua warna ni menenangkan :)

#6
Suka dengan budak-budak.
Mengajar dan berada bersama mereka buat saya lebih gembira. Saya suka lihat cara anak-anak ini berfikir, berkomunikasi sesama sendiri dan react pada alam sekeliling. You'll be amazed! Cuteness overload!

#7 
Selalu 'terbeli' stationeries.
 Setiap kali masuk kedai buku, tak sah kalau tak beli apa-apa!

#8 
Suka tengok katalog berwarna.
Saya suka belek-belek katalog berwarna. Especially time bad mood. Tak kisahlah katalog hypermarket ke,..katalog baju dan kasut ke...bila tengok warna cantik-cantik, macam satu bentuk terapi. Then, boleh senyum balik!

#9 
Suka habiskan masa di rumah.
Saya suka berehat dan santai di rumah berbanding keluar jalan-jalan.

#10
Pencinta Coklat dan Aiskrim
Apa flavour sekalipun,... :)

 
Tamat! 
Terima kasih banyak-banyak sudi baca entri-entri saya.


Intai yang ini juga:

40 ulasan:

  1. wow finally.. its done hihihi.. akhirnya Kak Farrah dah menyiapkan semua entry entry challenge. CT pun tak buat lagi hihi.. esoklah. malam ni nak blogwalking kejap.. cover balik kawan kawan yang mai jenguk..

    CT suka pepel gak.. tp lately mcm mula brani pakai kaler terang. ritu beli suar kaler biru haaa biru bukan mcm jeans tu.. biru sungguh. entahla brani pakai ke tidak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah, semput gak sebenarnya hihihi OK apa pakai kaler terang. CT tu muda lagi, biar ceria striking bright sikit (ampunkan bahasa huduh akakmu ini)

      *Trust me, lepas ni kalau akak nampak orang pakai kaler biru terang, tentu akan teringat pada CT ;)

      Padam
    2. beli nak baawak pi trip cuti cuti mesia tapi tngb pikir adoiyai.. nanti tak ada orang jeling kan pakai suar biru nyalaaa sngt hahaha

      Padam
    3. Pakai je lah. Senang nak cari, CT. :)

      Padam
  2. Comelnyaa tulisan akak. Hhaha . cendawan tu watermark akak lah kirenyee~ :3 tahniah kerana da tamat hehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alamak tak de comel mananya, Dik Na....asal senang baca je :)

      Padam
  3. pandai lukis ya..cantik cendawan tue..
    tahniah akak.. berjaya mnyahut cabaran blog CT..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks, Zarul. Err,..akak tak de bakat melukis, setakat cendawan kejung tu bolehlah hihihi

      Padam
  4. Perkataan TERbeli memang tak boleh diterima pakai

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahah memang tak boleh kan, acik.

      Padam
  5. akak! pe khabar? hehe.

    saya pun fobia bawa kete. -.- ummi suruh bawa pun, saya mengelat. tapi kalau bawa motor, bagi saya motor pape. terus saya merempit. hahahahaha...

    saya x berapa suka sate, tapi saya mnat laksa juga!

    oh, akak lebih suka duduk rumah rupanya.. saya lak suka jalan2. pantang betul kalau kawan ajak -.-

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amy!!! Alhamdulillah, akak sihat seadanya.
      Eeeii, akak lagi seram naik motor, dik! Boleh bonceng je. Baguslah suka jalan, jumpa member, tengok dunia...akak ni dah malas. Nak bobok & baca novel je :)

      Oh, tunggu tau. Insya Allah malam ni akak datang knock-knock! Kirim salam kat wolf.

      Padam
  6. yeah, akak dah tamat challenge. tahniah!

    BalasPadam
  7. tahniah akak dah habiskan cabaran..mungkin akak kan orang pencinta seni sebab tu la cakap pun berlagu..heheh..tapi, cantik gambar cendawan tu kak..wana pun suka kaler purple..sweet!!! ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak layak betul phrase pencinta seni utk akak, Wana hihihi cakap berlagu tak kena gaya susah juga...

      Yeayyy! Favourite colour kita sama! Oh, thanks sebab puji cendawan comot tuh. Itu je pun akak tau lukis ;)

      Padam
  8. bab suka lukis cendawan tu macam sama pulak..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye ke, Mar?! Boleh geng ni....boleh geng :)

      Padam
  9. Cendawan tu akk lukis ke.. comellnyee...
    Pelik la habit akk mnyanyi2... meh nak dgr sikit..
    Ok kite geng satee ng laksa joho kak... tp ssh nk cr laksa joho sdp kt sini...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haah satu-satunya objek yg akak lukis dan orang tahu itu apa ;)
      Huh? Nak dengar akak menyanyi? Atas dasar keselamatan, tunggu Ayu habis pantang dulu ye...hehehe
      Eh, betullah. Kat area akak ni pun susah bebenor nak cari laksa johor yg kawww!

      Padam
  10. Selalu terbeli stationeries..
    Ermmm..
    Nak percaya ke tak ni?
    xD

    BalasPadam
  11. fuhhh pandainya akak melukis.. nadyya kalo lukis jadi ape la agaknya kan.. hahah ekceli, tulisan akak sgt comel :)

    no.10 sama! yeh yeh :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama? Nanti ada rezeki jumpa akak treat Nadyya mkn aiskrim & coklat ye...

      Padam
    2. nak juga makan aiskrim dengan coklat! hahaha.. tiba-tiba menyibuk sini XP

      Padam
    3. Boleh saja! No problem! :)

      Padam
  12. Lukis cendawan? saya suka lukis love2. hha. macam2 version.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mesti cantik lukisan love, Scha. Dah byk practise ;)

      Padam
  13. banyak persamaan la. suka juga satay, biru, purple, no 6, 9, 10 tu, hehee.. kadang2 cakap berlagu time nak. bergurau. kalau drive pula xsuka traler rapat sgt. mesti terpaksa slowkan kereta.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Banyak gak persamaan kita, Nina :)

      Padam
  14. tahniah kak dah habis challenge :)
    akak suka saya x? saya budak2 jugak ni. haha.
    teringin nak dengar akak cakap berlagu XD

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budaklah on top of the list of budak2 yg akak suka ;)

      Padam
  15. pencinta ungu tu, kita serupa. heeeee

    BalasPadam
  16. ahakss...suka cakap beflagu tu best...kalau lah boleh dgr suara Farrah time mengajar kan mesti best..
    Dalam 10 fact tu no 4 dan no 9 saman gan sis hhihih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haaa kak JM kena jadi student saya :)
      Wah, favourite food kita sama ye!

      Padam
  17. Terbeli stationeries tu kelakar, HAHA
    Akak bukan terbeli brg2 craft jugak ke? HIHI

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha terbeli barang craft tu toksah cakaplah!
      "Saya di bawah pengaruh luar sedar!"

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...