728 x 90

Jumaat, 24 Oktober 2014

October 10 Days Challenge Day 5: 10 Favourite Songs


  
Day 5: 10 Favourite Songs
Susah! Yang ini susah! Saya memang suka dengar lagu. Jadi, ada banyakkkkkkk lagu yang saya suka. Asal sedap didengar, kena dengan citarasa,..tak kisahlah lagu apa, artis mana,..confirm akan masuk dalam playlist! Rasa macam nak letak semua! So, saya narrowed down lagu-lagu pilihan saya hari ini kepada 10 lagu ballads, most played yang ada dalam senarai teratas playlist saya :)


#1
Buat Sakit Hati (Asmara 2) - Setia Band
Ini single daripada Setia Band. Siapa yang tidak gemar lagu jiwang+liuk-lentok mohon jauhkan diri. Dalam banyak-banyak lagu jiwang karat berentak perlahan, saya rasa lagu ni paling touching. Mengisahkan tentang seorang lelaki yang hatinya luluh setelah ditinggalkan oleh kekasih. Merintih-rintih dia nyanyi lagu ni.


'Aku memang tak bisa, menjadi yang terbaik, untuk dirimu,...'


#2
Denting - Melly Goeslow
Lagu ini lagu lama. Tak silap saya ini salah satu lagu untuk filem 'Ada Apa dengan Cinta'. Lembut je lagu ni masuk telinga!

#3
Cinta Sejati - Bunga Citra Lestari
Love this song. Suka cara BCL bawa lagu ini. By the way, lagu Cinta Sejati ni ciptaan Melly Goeslow juga. Lagu ini merupakan OST untuk Habibie & Ainun.



#4
Jangan Pernah Berubah - ST12
Antara lagu ST12 yang saya tidak akan jemu dengar :)

#5
Khatimah Cinta - 6ixth Sense
Lagu 6ixth Sense yang paling saya suka!

#6
Hanya Padamu - Qiara
Oh, ini lagu lama. Zaman saya kecik-kecik, time rock kapak mendominasi dunia muzik. Suara Ray Qiara ni jadi kegilaan ramai!

#7
Andaiku Bercinta Lagi - MOJO
Saya gila dengan lagu ni! OK, I mean figuratively. Saya suka liriknya, arrangement lagu dan cara Aweera nyanyikan 'Andaiku Bercinta Lagi'. Tetapi, saya memang akan dengar yang CD version je. Kalau tengok diorang perform lagu ni live, kurang menyengat. Sumbanglah, terkucillah. ;)

'Andaiku bercinta lagi, suatu hari nanti,
tunjukkan di mana ruang hati untuknya
yang masih belum kau huni,..'

#8
Pujaanku - Melly Goeslow feat. Jimmo
Dalam banyak-banyak lagu Melly, lagu ini yang saya akan letak on repeat mode. OST untuk filem 'Eiffel, I'm in Love'. Bagi saya lagu ni sweet sekali dan duet Melly bersama Jimmo sangat ummmphhh!

'Burung berkicau tanda setia pada pagi
Ku dengan engkau tak bisa dipisahkan lagi

Jantungku kau mintapun kan ku berikan
Betapa dalamnya cinta untukmu,..'

#9
Ku Ingin Kamu - The Romance
Pertama kali dengar di Hotfm. Terus jatuh cinta! Apa yang menarik tentang lagu ni - suara vokalis best, lagu mendayu-dayu dan elemen muzik dalam lagu ini sangat 'meriah'. Nak tahu apa yang saya maksudkan, cuba dengar ye. Klik sini.

#10
Sepenuh Hati - Spoon
Lagu ni popular ketika saya di Tingkatan 5. Lama dahhhhh! Macam lagu 'Asmara 2' di atas, saya suka lagu ni sebab cara vokalisnya (arwah Along) nyanyi memang feel habis!


OK. Selesai cabaran hari ni. Bila baca balik, most of the songs lagu seberang pulak! Hehehe tak pe,.. tukar wave sekejap ye. Lepas habis baca entri ni boleh dengar lagu rancak sikit, lagu KPOP ke...


Intai yang ini juga:

39 ulasan:

  1. suka juga lagu2 yg sis listkan.. :)

    BalasPadam
  2. no 4 dengan 7 saya suka.. hehe. sixth sense tu, adik saya obses.. saya x berapa.. tapi lagu dia best la juga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akak kalau lagu no 4 & 7 ni. Setiap kali akak rasa macam tak minat, dengar lagu tu terus minat balik heheheh

      Padam
  3. melly goeslow pun awesome. tapi x pernah dengar lak lagu tu.

    BalasPadam
  4. soalan susah macam fizik tngkatan 5 je nie
    heheheh ayu suka lagu mimpi dari anggun...
    hehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lagu tu sedap gak! Lagi satu akak suka 'Berganti Hati'.

      Padam
    2. pergh. cerita pasal Anggun ni. mula2 saya ingat lelaki yang nyanyi.. rupanya perempuan. -.-

      Padam
    3. Ehhh kenal jugak anggun... sbb bile ckp pasal anggun tak ramai yg kenal.. suke sore dia mmg trbaik

      Padam
  5. sy pon suka lagu2 ST12 !
    sedap telinga melayannye hehe




    salam kenal,
    ana-mizu.blogspot.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam kenal, Anamizu.
      Terima kasih sudi ke mari. Insya Allah, nantikan kunjungan balas akak ye :)

      Padam
  6. smua lagu best..
    ala da lama xdnga lagu khatimah cinta :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe akak almost everyday dengar :)

      Padam
  7. lagu dri band indonesia sedap2 la lirik..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, Nana. Lirik kadang2 dua perenggan je,..tapi touching :)

      Padam
  8. wana pun suka dengar lagu no.1,2 dan 7 tu..best..

    BalasPadam
  9. 6ixth sense and mojo okay sama hahaha.. melly and bcl pun okaylah sesikit.. hahaha seee Kak Farrah.. we do have things in common :D

    BalasPadam
  10. Asmara 2? Ada Asmara 1 ke? Hehehe. Bila nak ke Bandung buat gig, Mon? Aku ikut?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada!Ada! Asmara 2 lagi best! Bandung buat gig? I nak gi shopping lah kat sana :)

      Padam
  11. andaiku bercinta lagi. suatu hari nanti. ewahh. hehe ^_^

    BalasPadam
  12. Minat khatimah cinta. sebab ada sejrah. aha. kbai. XD

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada sejarah? Oh,..sob...sob...sob...akak jadi empath ni :)

      Padam
    2. Empath tuu apee. Hahaha. T.T

      Padam
    3. 'Empath' ni noun derives from 'empathy'. Maknanya orang yang memahami atau boleh rasa emosi yang dilalui oleh orang lain...ala-ala to put yourself in other people's shoes.

      Padam
    4. Okay, belajar sesuatu di sini, hihi

      Padam
  13. The romance tu MV dia best gila. Saya suka lagu melly feat evan - tentang dia XD

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bestkan! Oh, Tentang Dia pun akak suka cuma Pujaanku terlebih-lebih suka :)

      Padam
  14. semua lagu best2... layan jiwang lak...
    terasa nk karok lak..hahahah

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...