728 x 90

Jumaat, 14 Ogos 2015

Kamu mungkin berkuasa hari ini,..


Peringatan untuk diri.

65 ulasan:

  1. Betul tu! setuju! hidup jangan pernah menongkah langit, ikutlah resmi padi..makin berisi makin menunduk :)

    eh, betul ke tu?hahaha

    BalasPadam
  2. kuasa manusia xkemana.....hanya kuasa Allah SWT yg kekal selamanya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekuat dan sehebat mana kita rasa,...kitalah makhluk lemah sebenarnya :)

      Padam
    2. betul tu farrah...siapala kita nih..hnya manusia yg lemah

      Padam
  3. Indeed ... dis is soooo much true...

    BalasPadam
  4. Surah ali Imran... ayat 26...

    Katakanlah : Wahai Tuhan yang mempunyai kerajaan,
    Engkau beri kerajaan kepada orang yang Engkau kehendaki dan Engkau cabut kerajaan dari orang yang Engkau kehendaki.
    Engkau muliakan orang yang Engkau kehendaki dan Engkau hinakan orang yang Engkau kehendaki.
    Di tangan Engkaulah segala kebajikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu.


    #insaf

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pada-Nya ada sebaik-baik perancangan.

      Padam
  5. Kak... petik gitar lagu ni kak....

    Epilog seorang manusia kot tajuk nya... x sure...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni Fitri'sClique nya lagu kan?

      "terbitkan keikhlasan hati, walau kita tak pernah dihargai,..." :)

      Padam
  6. Kadang kala kita di guna demi kepentingan mereka
    kadangkala kita rasa terhina
    rasa kerdilnya di dunia
    rasa bersendirian

    Biarkan kita rasa susah
    jangan biar kita susahkan mereka
    terbitkan keikhlasan hati
    walau kita tak pernah di hargai

    Kehidupan di ibarat roda
    yang berputar-putar
    mencari destinasi

    Oh langit
    tak selalu cerah , tak selalu mendung
    senyumlah sentiasa
    jangan sedih

    Ada yang rasa diri hebat
    jalan dongak ke langit
    pandangan senua orang salah
    dia saja yang betul

    Megah berkata-kata , namun kosong bicara
    astaghfirullah al azim

    BalasPadam
    Balasan
    1. best puisi dari cik Huda kita ni :-)

      Padam
    2. Sis, ni lagu yg huda cakap kat atas tu. Epilog Seorang Manusia. Meaningful liriknya :)

      Padam
    3. setuju dengan kata-kata tuh..

      Padam
  7. Thanks for this reminder, kak Farrah :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buat kita yg sentiasa ada tendency utk alpa & lupa :)

      Padam
  8. quotes ni sesuai untuk Najib Razak... hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. bukan rosmah mansur ke? keh keh keh...

      Padam
    2. SS.. sama jugak lah tu.. khas untuk dua-dua... hahaha

      Padam
  9. tambah skt skrg kau di atas sok lusa mungkin kau di bawah..hehhe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yesss,...roda hidup berputar. Tak de roda yang kita je kat atas!

      Padam
  10. roda-roda impian...sekarang di atas ada masanya di bawah....best di atas atau di bawah..
    * pandang SS

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihihi nak juga pandang SS tuh! :)

      Padam
    2. dah di bawah tu yang nikmat wahai Jay Emm... Lebih impact! keh keh keh...
      * pandang Jay Emm balik!

      Padam
    3. Amboi! Main balas2 pandang pulak SS ngan Sis JM! ;)

      Padam
  11. Kak farah....

    Blh khabarkan kisah asal usul cikmanisahLesing?

    Hahaha.... SSS ckp asal usul dari tower kak farah.
    Tapi kita tak jumpa ... hihihi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ohhhh hihihi itu entri Travel Keepsake Chain. Huda komen yg Huda main 'lesing' je simpan all the stuff. Then I replied yang word 'lesing' tu mengingatkan akak pada Haji Bakhil. Datang SS, terus Huda jadi Cik Manisah Lesing heheheeh

      Padam
    2. Amboiiiiii! Tak aci laaaaaaa mintak jawapan kat tuan tanah!!! Cissssss!!!!

      Padam
    3. Kesian Huda, SS. Dah pening memusing tu. Nanti melesing pulak dia :)

      Padam
    4. Haha... kisah pak aji bakhil rupanya...

      Cehhh....

      Haha... korang ni lah... macam2....

      Terima kasih kerana menceriakan hidup saya...

      Hihiji....


      Mmmmmuuuuahhhh bnyk2... seluruh jajahan cakerawala....

      Padam
  12. hidup ini kan ibaratnya seperti roda.. jangan riak jangan buat jahat sangat smentara diatas.. nak jatuh xtau bila..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju. Hidup kita bukannya diatur mengikut apa mahunya kita. Life is very unpredictable.

      Padam
  13. hahaha.komen potilik pun ada.. selamat pagi kak farrah!
    betul tu.. ada pepatah tu kata dongak la selalu di atas (tgk orang yang berjaya) tp bila dah berjaya jangan lupa tunduk bawah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Setinggi mana pun kita 'terbang', ada kalanya kaki perlu mencecah ke bumi :)

      Padam
  14. xda kuasa yg kekal di muka bumi ni..

    BalasPadam
  15. Setuju sangat kak farah.. hidup umpama roda, kadang kita diatas, kadang kita dibawah.

    walau dimana pun kita, sentiasa jadi resam padi. walaupun tunduk kebumi, ia tetap berisi..")

    BalasPadam
  16. yeh. loikee! xsemestinya kite salu diatas je kan. (≧∇≦)/

    BalasPadam
    Balasan
    1. kadang-kadang jer kite duduk kat atas..

      Padam
    2. tapi kalau hari-hari berdiri panjat kerusi, dapat gak lah duduk kat atas.. hehehehe

      Padam
  17. Setuju sangat ni sis...terima kasih atas perkongsian ini....

    BalasPadam
  18. okay sentap sekejap bace. deep nyeeee

    BalasPadam
  19. setuju sangat.. kita tak tahu apa yang akan berlaku akan dating.. jadinya jangan terlalu berlagak dengan apa yang kita ada sekarang..

    BalasPadam
  20. kan... sapa tau kita dok kat bawah pulak sesaat lagi...

    muhasabah lah diri selalu...

    BalasPadam
  21. btl tu...
    jangan igt kite sntiasa di atas

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...