Khamis, 3 September 2015

Craft Panel Label


Beberapa saiz panel label.

Lama dah sebenarnya saya cari panel label seperti dalam gambar di atas. Selalu jumpa yang dah sedia attached pada kotak. Saya perlukan panel label ni untuk projek DIY saya. Kertas untuk diselitkan pada panel label tu nanti, saya akan guna cardstock coklat di sebelah kiri. Designnya cantik-cantik.

Panel label ni banyak kegunaannya. Disertakan dengan skru, jadi bolehlah kita guna untuk label laci, kotak, almari dan barang-barang kita yang lain. Beli di mana? DAISO. Ada beberapa jenis. Satu pek yang sama saiz atau macam yang saya beli ni, satu pek ada dua tiga saiz berbeza. Harga RM5.30 termasuk GST :)




45 ulasan:

  1. label melabel buat kerja kita tambah snng... tak payah nk susah2 cari klau kita perlukan alat tu... lebih sistematik kan kak.... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Lebih sistematik, tak serabut kepala :)

      Padam
  2. mmmm xdapat bayang lagi.. hihik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak pe. Insya-Allah bila siap nanti, akak share ye :)

      Padam
  3. Bleh la buat label sndiri Dgn lebih kreatif kan kak farrah..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe harap2 jadi,ah label yg dibuat :)

      Padam
  4. 1st time tengok benda ni. takleh imagine mcm mana rupa sebenar. kalau jumpa depan mata pun tak cam ni. heee

    BalasPadam
    Balasan
    1. Label tu kita kena skru pada kotak ke laci ke,..apa2 container lah. Nanti bila dah siap akak tunjuk. Insya Allah :)

      Padam
  5. Macam mana bentuknya ye? tunggu Kak Farrah tunjuk hasilnya nnti :P

    BalasPadam
  6. nk tggu farrah tunjuk mcm mn hasilnyee...coz xleh nk bygkan pebenda nya tuhhh...heheheeh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihihi insya Allah dah siap nanti saya share ye :)

      Padam
  7. kalau pakai panel tu Nampak kemas... tapi saya malas, so terus tampal label pada kotak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun klu kotak2 biasa saya guna label sticker je, Intan. Ni utk projek melabel khas :)

      Padam
  8. Kenapa lah putrajaya x de DAISO ye

    BalasPadam
  9. Jangan lupa update hasil okey. Hehe
    Best laaa banyak kedai diy.. Kat tempat saya nie 1 pun takde --'
    Tunggu saya sendiri yang bukak agaknya. Haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Begitulah agaknya, KTC. Mana tahu 1 hari nanti betul2 jadi kenyataan :)

      Padam
  10. Balasan
    1. Sabar menunggu ekin ni walaupun seribu tahun lg hahahaha

      Padam
    2. Amboi, bukan main tinggi lagi nilai hiperbola nya :)

      Padam
  11. kemas jugak pakai panel, so takdelah label tu kotor atau koyak..nanti update ye kak Farrah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insya Allah, dah siap nanti akak tunjuk :)

      Padam
  12. salam singgah sini FM....wahh...label melabel...tak sabar nak tengok hasilnya ni FM....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihihi nanti kita tengok sama2 hasilnya ye, Diana :)

      Padam
  13. Balasan
    1. Hihihi saya pun tak pasti nama ni betul2 accurate atau tidak, Nis :)

      Padam
  14. dah ada label senang laa keja menyimpan.. senang jugak nak cari barang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu yg penting. Pakai label ni,..nampak stylo sikit ;)

      Padam
  15. masa zaman belajar dulu skru pada meja..wahaha
    ni akak nak buat camne ni
    nanti share ye

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insya-Allah, nanti akak tunjuk hasilnya :)

      Padam
  16. boleh tahan harga tu akak. daiso memang banyak jual cantik2 :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memanggggg. Rambang mata klu masuk sana :)

      Padam
  17. Balasan
    1. Nanti bila dah siap, saya tunjuk k. Basically utk kita label2 almari fail, laci,...tapi ni saya nak buat kat kotak kayu :)

      Padam
    2. Ros pun tak dapat bayangkan lagi camner tu

      Padam
  18. Nasib baik kulim xada DAISO

    BalasPadam
  19. yes yes yg ada kat kotak tu ekk.
    few kotak yg jual kat daiso siap dah ada panel label ni kan?
    wow! tq for sharing, farrah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haaa betul la tu, Aida. Kat daiso ada kotak cantik2 yg siap ada label camni :)

      Padam

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...