728 x 90

Jumaat, 15 Ogos 2014

Naskhah Terbaru daripada Melly Goeslow - Cinta & Ibadah

Komposer dari seberang ini memang semakin aktif menghasilkan lagu-lagu berkonsepkan ketuhanan. Selepas Moga Bunda Disayang Allah, Zalan dan Hijrah Cinta (Nyanyian Rossa), lagu terbaru Melly ialah 'Cinta & Ibadah'. Lagu ini ditulis khusus untuk drama rantaian yang bakal ditayangkan di Astro pada awal September nanti, 'Cinta dan Ibadah'.


Lirik 'Cinta dan Ibadah' - Melly Goeslow (OST Cinta dan Ibadah)
Ciptaan: Melly Goeslow

senandung cinta dalam hati memahami ketakutanku
semakin kini aku merasakan waktuku smakin dekat
kidung malam menyaksikan janjiku padamu demi dia
petir mencekam menarik jiwa kita berdua merana

tiada yang bisa kuberi demi cinta hanya pengorbanan
walau tersiksa namum demi cinta bahagia aku rela
tak pernah kubayangkan takdirku mengantarkan pada janji
menerima dan mungkin saat nanti aku harus relakan
andai takdir bisa berubah ke manakah kita pergi

kau pikir mudah menjadi aku
kau kira tak sulit jadi aku
mencintai dia lelaki yang sama pedihnya

seseungguhnya jiwa berderai tangis
membelah langit hitam sampai laut marah
antara ikhlas muhasabah cinta yang menjawab
cinta dan ibadah


Selamat hayati bait-bait liriknya.

DISCLAIMER: Lirik lagu di atas adalah hak cipta / hak milik pengarang, penggubah, artis dan label muzik yang berkenaan. Seluruh media - termasuk lirik, 'guitar chords' & klip video yang terdapat di blog ini hanyalah untuk keperluan promosi dan evaluasi. Sokong artis/penyanyi/kumpulan kegemaran anda dengan membeli CD/nada dering/'caller ringtone' agar mereka dapat terus berkarya.



6 ulasan:

  1. tinggi ye bait2 liriknye...susah saya nak faham kan...heheheh :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. lagu ni dibuat berdasarkan jalan cerita drama tu. lebih kurang kisah pengorbanan kasih si isteri terhadap suami :)

      Padam
    2. memang macam pening2 lalat sikit nak paham kan? hehehe

      Padam
    3. Betul betul betul

      Padam
  2. Cinta perlukan pengorbanan.
    Tapi, macam tak berbaloi pulak kalau soramg je yang kene berkorban.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, Shikin. Bagi akak itu bukan berkorban tapi TERKORBAN hihihi

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...