Isnin, Mei 05, 2014

Tutorial Cara Membuat Origami Tali Leher

Ada yang bertanyakan kepada saya cara untuk membuat origami tali leher yang saya gunakan untuk membuat kad Hari Guru untuk sambutan Hari Guru yang bakal menjelang. Saya kongsikan tutorialnya di sini. Bagi yang mengalami kesukaran untuk ikut langkah-langkah di bawah, boleh cuba cari video di youtube. Seingat saya, ada banyak pilihan video demonstrasi membuatnya.
Credits

Bagi dapatkan hasil lipatan yang cantik, seeloknya jangan guna kertas yang tebal sangat. Guna kertas nipis yang ketebalan kertasnya lebih kurang seperti kertas khusus untuk buat origami. Tetapi, andai kalian guna kertas yang agak tebal, gunakan bone folder supaya kesan lipatan jadi lebih kemas, tidak renyuk.

Selamat mencuba! Selamat menghasilkan tali leher-tali leher yang comel!

6 ulasan:

  1. hehehe.. ikat tali leher un xreti.. so, kena belajar yang tu dulu :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ok ok jom gi blaja ikat tali leher pulak :) akak pun ingat2 lupa dah,...

      Padam
    2. Hahah saya memang tak reti langsung cara ikat... Kihkih

      Padam
  2. Ermmmmmmmmm sedang cuba memahami....... **Picit2 dahi...

    BalasPadam
  3. Dah try ikut step² ni Farah macam tak menjadi lah tali leher Diana...hihi

    BalasPadam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.