Selasa, November 04, 2014

I don't dance, I balter,...

Baru-baru ini saya berbual dengan seorang teman lama. Catching up. Exchange notes. Tiba-tiba kawan saya soal, kau pandai menari tak? (Tak perlu tanyalah macam mana topik ni boleh muncul Hahaha!)

Dengan cepat, laju dan yakin saya geleng kepala!

"I don't dance! Aku tahu lompat-lompat dan loncat-loncat bila excited je." 

Masa saya jawab tu, saya terfikir,...hmmm, tak ada ke perkataan khusus (dalam BM atau English) yang boleh gambarkan perbuatan menari suka-suka tanpa proper steps or skills?

ADA! Memang ada! Hari ni kita belajar perkataan baru ye. Semalam baca novel, jumpa perkataan ni.
Credit

Inilah yang kita cari! So, bolehlah saya rephrase ayat saya...

I don't dance, I balter



41 ulasan:

  1. hahahaha. macam-macam ayat saya belajar dari kak Farrah.. i dance, and sometimes i balter too XP

    BalasPadam
  2. saya klik2 nuff2 akak sekali ^^,

    BalasPadam
  3. eh.. thank you teacher ~
    new word every day pelish.. hehe

    BalasPadam
  4. Pergi rephrase balik kat kawan tu, hehe.
    New word - balter.
    Yes, thanx...

    BalasPadam
  5. i don't dance and i don't balter. but i do aerobics. hehe ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ooh aerobics,..best tuh!
      enam...tujuh..lapan...lapan lagi!

      Padam
  6. ooo perkattan baru untuk hari ini. saya pun baru tahu...terima kasih

    BalasPadam
  7. fuhh perkataan baru lagik.. nice!nice!

    BalasPadam
  8. Hehehhe ok cikgu farrah..
    Pembelajran baru hari ini

    BalasPadam
  9. info yang baik ni..belajar perkataan baru hari ni..tq..^_^

    BalasPadam
  10. Masuk sini macam masuk kamus. macam2 istilah yang den dapat. hehe. XD

    BalasPadam
  11. Huish...nice...dah upgrade sikit vocab Nad..huhuh

    BalasPadam
  12. Ayat baru lagi :) Tak pernah tahu pun perkataan ni..hehe..thank Kak Farrah..

    BalasPadam
  13. kalo goyang goyang bahu aje kak ? head banging sikit secara sopan.. and dance sesiku.. akak tau dak macam ne ? hahaha gerakkan siku anda kekiri dan kekanan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haaa tang tu kena tunggu! Tok guru belum sempat cover lagi hahah
      Kalau goyang2 bahu,..'shoulter' kot..yang siku2 pula buat masa ni 'elbow-elbow left and right' :D

      Padam
  14. akak percaya tak saya dulu pernah menari tarian minang time sukma 2004? hehe

    percayalahhh! hhaha

    Saya mmg suka menarii ^^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wah, tarian minang lak tu! Percaya,..of course akak percaya. Tengah imagine Scha dalam persalinan orang Minang :)

      Padam
  15. oh baru tahu ni.. Ros pun suka balter jugak. hihi

    BalasPadam
  16. Nak jugak!
    I dont dance, i batler! Hehehe

    BalasPadam
  17. yeah, belajar word baru lagi :)
    i love balter too XD

    p/s : kak farrah, sory lambat respon pasal buku fixi.
    saya tak banyak baca buku fixi tapi yang saya dah baca GANTUNG dan KELABU. kedua2 nya buku NADIA KHAN. dan saya dah jatuh cinta dengan penulisan beliau. dia terer main twist plot. rasa kagum baca buku dia. hehe. kalau banyak duit memang saya nak cuba baca buku KACAU. ramai kata best.
    takpun kak farrah try baca review pasal buku fixi kat goodreads. yela x semua buku best kan. hehe. harap membantu

    BalasPadam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.