Sabtu, April 30, 2022

Sampai Tutup Usia - Angga Candra

Sampai Tutup Usia nyanyian Angga Chandra ini memang sedap di dengar. Lembut sahaja melodinya membuai telinga. Baru-baru ini, saya tolong anak kawan saya berlatih main piano untuk lagu ini. Sekarang kan musim orang pasang khemah (baca: buat kenduri kahwin). Jadi, anak kawan saya ini akan main piano untuk iring bapa saudaranya, si pengantin lelaki buat persembahan semasa majlis resepsi nanti.

Dah alang-alang ada piano chord, saya cari guitar chord Sampai Tutup Usia sekali. Boleh dianggap easy chords jugalah. Cuma ada Fm.

Kord Gitar From FAMF Tower

Kunci Gitar dan Lirik Sampai Tutup Usia - Angga Candra



[Intro] 
C G Am Dm C G


C F
Aku tercipta oleh-Nya
G C -G
untuk slalu cintai kamu
Am Dm
beri aku kesempatan
Fm G
tuk bahagiakan dirimu 


C F
Kamu tercipta oleh-Nya
G C -G
untuk selalu aku cintai
Am Dm
genggam erat tangan ini
Fm G
jangan sampai kau lepaskan


[Chorus]

C G Am
Sampai aku tutup usia
G Dm
kan kujaga hatimu
C G
sampai aku tua
Em A
walau keriput di pipimu terlihat
Dm C
takkan goyahkan cintaku
G C
yang begitu kuat


C G Am


C F
Kamu tercipta oleh-Nya
G C -G
untuk selalu aku cintai
Am Dm
genggam erat tangan ini
Fm G
jangan sampai kau lepaskan




[Chorus]

C G Am
Sampai aku tutup usia
G Dm
kan kujaga hatimu
C G
sampai aku tua
Em A
walau keriput di pipimu terlihat
Dm C
takkan goyahkan cintaku
G Am
yang begitu kuat


Am D G C F D7 G




[Chorus]

C G Am
Sampai aku tutup usia
G Dm
kan kujaga hatimu
C G
sampai aku tua
Em A
walau keriput di pipimu terlihat
Dm C
takkan goyahkan cintaku
G C
yang begitu kuat


[Chorus]

C G Am
Sampai aku tutup usia
G Dm
kan kujaga hatimu
C G
sampai aku tua
Em A
walau keriput di pipimu terlihat
Dm C
takkan goyahkan cintaku
G C
yang begitu kuat


[Outro]
C G Am
C G F 

11 ulasan:

  1. Terus dengar lagu ini. Best dan sesuai kalau tengah tengah nak jiwang dan fefeeling

    BalasPadam
  2. Nak dengarlah nanti, mesti sedap didengar. kemahiran macam ni memang diperlukan, kadang majlis minta ala jazz la, terkapai-kapai juga mencari.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selamat mendengar, babYpose. Moga kena dengan selera ya.

      Padam
  3. tidak pernah ku dengar lagu ni. nape majlis kahwin saya pergi ada orang karok lagu rock kapak je? takpun lagu S.Jibeng? hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahahah rasaya majlis kita pergi lebih kurang sama. Belum campur yang rock kapak tu betul2 kapak suaranya :D

      Padam
  4. Lagu ni kalau dihayati terbuai buai mendengarnya.

    BalasPadam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.