Isnin, September 08, 2014

Adhesive Diamentes - Hiasan untuk Kraf Kertas

'Diamentes' untuk Kraf

Saya ada banyak adhesive diamentes dalam koleksi saya. Bagi saya, cara paling mudah untuk cantikkan projek kraf kertas yang nampak plain atau kosong adalah dengan menambah butiran 'diamentes'. Barulah berseri sikit! 

Ada pelbagai bentuk, warna dan jenis crafts diamentes di pasaran. Harganya tak menentu, bergantung pada kualiti dan jenama. Diamentes saya kebanyakannya dibeli di POPULAR. Julat harga antara RM4.90 - RM7.90/pek. Mudah untuk digunakan sebab diamentesnya self-adhesive. Tak perlu susah-susah dan messy nak letak gam.

Di bawah ni, antara projek-projek saya yang guna diamentes.

Fridge Magnet with Sticky Notes
'Hello My Friend' Card
Goodbye Card
Bunga 3D guna craft punch.


20 ulasan:

  1. Gambar kad paling atas tu saya suka.
    Waahh...benda lekat2 tu kawan2 suka buat subang time skolah rendah dulu.

    BalasPadam
  2. kalau saya kahwin bolehlah suruh awak hias kad jemputan kahwin saya dgn diamentes nih..wuhuuuu..so kreatifffffff.... <3 love it ^^

    BalasPadam
  3. Balasan
    1. Alah bendanya semua dah ada, JM. Saya tinggal tepek2 tampal2 je :)

      Padam
  4. Balasan
    1. Xde kreatif mananya, Aisya. Potong-potong, tampal-tampal, tepek-tepek,... :)

      Padam
  5. Rasa best pulak kalau dapat main2 dgn benda2 gini. Hhee

    BalasPadam
  6. Wah ada lagi ka benda ni. Saya pun buat subang time sekolah rendah hahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. adaaaaa,...memang nilah subang hiasan time kecik2. bila pakai rasa bergaya habis dah :)

      Padam
  7. Rupanya bila tambah kreatif akan menjadi sesuatu yang menarik. Tahniah Kak Farrah

    BalasPadam
    Balasan
    1. heheh thanks, arz. akak pun main tepek2 je tu. hiasannya dah cantik, letak kat mana pun cantik :)

      Padam
  8. dimana nak cari benda ni.... beli on9 xde ke....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akak tak pernah cari/beli on9, ada kott,...selalunya brg2 nk buat kraf, akak beli di Popular, Mr. DIY/ Daiso. Klu nak brg2 specific mcm mod podge glue & crafts trinkets baru cari di kedai barangan kraf.

      Padam
    2. oooo.... aduhhh sini tak taw mana kedai yg jual brg2 mcm tu... tnya abg lagi la xtaw bukan jenis kaki jalan2 tgk brg macam ni,.. hahahhah... kdg2 marah kat dia duk cerita pasal craf ni... duk cakap la ekin masuk blog kak farah ada ajar cara buat craf yang cantik nk beli barang2 tu la...

      Padam
  9. kreatifnya..tak terfikir nak buat craft yang diamentes tu.. penah beli tapi anak kecik main lekat2 kat muka dinding lantai semua tu. beli sebab comel tapi kreativiti takde .. jadilah camtu..^^

    BalasPadam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.