Sabtu, Mei 04, 2019

Kord Gitar Sumpah - Naim Daniel (OST Pia)

Lama dah tak buat entri kord lagu. Bukan apa...memang tak ada masa nak pegang gitar, nak belek-belek chords. Sibuk sangat. Lagipun sekarang ni saya sibuk ulang-alik antara dua lokasi. Bila mood nak main gitar sampai, Si Kapok saya kat rumah lagi satu. Bila balik dah pegang Si Kapok, mata pula berat. Last last Si Kapok ke mana, saya pun ke mana.

Hari ini, nak kongsi guitar chords mudah lagu 'Sumpah' nyanyian Naim Daniel. Dahulu, saya suka juga dengar dia buat cover lagu-lagu artis lain di Instagram. Suara sedap. Ada gaya sendiri. Cuma dua singles Naim sebelum ini, tidak berapa kena dengan cita rasa saya. Tetapi kali ini, saya tertarik dengan 'Sumpah' sejak lagu ini diperkenalkan sebagai lagu yang jadi OST Pia a few months back. Masa tu, ala-ala teaser - bahagian korus sahaja. Bila dah dengar lagu penuh, memang jatuh kategori lagu cinta dengar pertamalah.

So, here's the chords. Sudah 'dimurnikan' hahaha dalam erti kata lain sudah dimudahkan. Tak ada sharp, tak ada chord yang susah-susah. Sesuai sangat untuk beginner. Selamat berdendang.

Kord Gitar From FAMF Tower

Kord Gitar dan Lirik Sumpah - Naim Daniel (OST Pia)


Am                F 
Jika harus ku bersabar 
                C
dengan segala derita
          E
kuterima


Am               F 
Jika pahitnya terasa
       C 
bagai di penjara tanpa bicara 
      E 
kurela


Dm
Cinta 
Am 
akan ku mengasihimu
     B7 
sehingga nadiku
             
tiada lagi berlagu


(Chorus)

Am 
Andai rembulan 
         Dm 
tidak lagi mampu bercahaya
     G              E
terangilah gelapku walau dalam gelita
 
dengarkanlah aku 
       B7                 E
jiwaku tulus untukmu



Am             F
Jika harus ku bersabar 
                C
dengan segala derita
          E
kuterima


Am               F 
Jika pahitnya terasa
       C 
bagai di penjara tanpa bicara 
    E 
kurela


Dm
Cinta 
Am 
akan ku mengasihimu
     
sehingga nadiku
              E 
tiada lagi berlagu


Am 
Andai rembulan 
         Dm 
tidak lagi mampu bercahaya
     G              E
terangilah gelapku walau dalam gelita
  
dengarkanlah aku 
       B7              E
jiwaku tulus untukmu



    Dm      
Kuharap kau mendengar
G               C 
apa yang kubisikkan
      F 
selama ini 
B7        
tanpamu seluruh nyawa
         E 
tak bermakna




Am 
Andai rembulan 
         Dm 
tidak lagi mampu bercahaya
     G              E
terangilah gelapku walau dalam gelita
  
dengarkanlah aku 
       B7             E
jiwaku tulus untukmu


Am
Andainya bumi 
Dm
tidak mampu berputar lagi
G              E
sumpah setiaku kan tetap ada di sini

dengarkanlah aku 
B7                   E
jiwaku tulus untukmu.



8 ulasan:

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.