Ahad, September 05, 2021

Kord Gitar Kekasih Tak Dianggap - Armada (Easy)

Petang semalam saya luangkan masa sebentar dengan gitar saya. Tukar tali, gilap body, sapu lemon oil dekat fretboard. Kiranya semalam gitar saya buat treatment ala spa lah. Saya dapat beberapa tali gitar baharu untuk saya cuba dan review dalam masa beberapa bulan ni. Jadi, alang-alang dah sentuh gitar, ambil masa berehat sebentar dengan petik barang sebuah dua lagu.

Kekasih Tak Dianggap merupakan sebuah lagu lama nyanyian Kertas Band. Kemudian, lagu ini dinyanyikan semula oleh Armada. Sebenarnya, Kertas dan Armada kumpulan yang sama. Tukar nama je. Saya dengar Kekasih Tak Dianggap semasa menonton salah satu FTV Indonesia. Kemudian, baru-baru ini, beberapa teman kerja saya di seberang, sibuk buat cover Kekasih Tak Dianggap sambil berjaga melunaskan kerja mereka di studio. Mari kita tumpang sekaki!

Kord Gitar From FAMF Tower

Kord Gitar Kekasih Tak Dianggap - Kertas Band | Armada (Easy Chords)


[Intro]

Am  Dm  G  C  E


     Am

Aku mentari 

                 Dm

tapi tak menghangatkanmu

     G

Aku pelangi 

              C         E

tak memberi warna di hidupmu



     Am

Aku sang bulan 

               Dm

tak menerangi malammu

    G

Akulah bintang 

               C         E

yang hilang ditelan kegelapan

   F                              Dm               G

selalu itu yang kau ucapkan padaku


[Chorus]

   C

Sebagai kekasih yang tak dianggap

            

aku hanya bisa 

           Am

mencoba mengalah

G              F            G

menahan setiap amarah



     Am

Aku sang bulan 

               Dm

tak menerangi malammu

    G

Akulah bintang 

               C         E

yang hilang ditelan kegelapan

      


[Chorus]

   C

Sebagai kekasih yang tak dianggap

            

aku hanya bisa 

           Am

mencoba mengalah

G              F            G

menahan setiap amarah



   C

Sebagai kekasih yang tak dianggap

 G                        Am

aku hanya bisa mencoba bersabar

 G                  F                G

ku yakin kau kan berubah

 

Ulang [Chorus] 2 x


7 ulasan:

  1. Bestnya kalau pandai main gitar aaaa

    BalasPadam
  2. Gitar juga ingin dibelai gitu. Nama kertas kurang popular berbanding Armada ramai yang dah kenal.

    BalasPadam
  3. Sebagai kekasih yang tak dianggap aku hanya bisa mencoba tuk bersabar..... gituuuu

    Armada ya band dia. Bukan kertas? eh betul ke? haha tak ingt sebab lagu ni masa saya form 3 tahun 2010 dok gila dengaq masa tu hehe

    BalasPadam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.