Selasa, Mac 07, 2023

Kord Gitar Langit Yang Sama - Dalia Farhana (Easy Chords)

Sudah dengar lagu Langit Yang Sama nyanyian Dalia Farhana? Sebelum ini, lagu-lagu penyanyi muda ini kurang kena dengan saya. Tetapi, Langit Yang Sama boleh terima. Lembut membuai telinga. Okey, kord gitar di bawah sudah saya tukar (transposed) ke versi mudah. 

Selamat berdendang!


Kord Gitar FAMF Tower

Kord Gitar dan Lirik Langit Yang Sama - Dalia Farhana

[Intro]
C

G Em
Kuputar mesin waktu
C G
ke saat kita masih tertawa
G Em
ku terus hentikan pita
C G
seakan bisa kembali lagi

Am
Ku ditemani bintang dan
G
rintik-rintik hujan
Am G
kau ditemani dia yang mampu
C
mengganti tempat
D G
ku yang kau simpan


[Chorus]
F
Masih di bawah langit yang sama
B7
tetap merenung bulan yang sama
Em
walau menatap langit yang lama
C Cm
namun kita tak lagi berdua

F
Masih berharap aku kau cinta
B7
tetap membawa harapan kita
Em
walau berharap seberapa lama
C G
nyatanya kita tak lagi sama


G Em
Angin bertiup kencang
C G
lalu malam mendakap tubuhku
G Em
lemas aku tenggelam
C G
dalam angan ku terjatuh


Am
Ku ditemani bintang dan
G
rintik rintik hujan
Am G
kau ditemani dia yang mampu
C
mengganti tempat
G
ku yang kau simpan


[Chorus]
F
Masih di bawah langit yang sama
B7
tetap merenung bulan yang sama
Em
walau menatap langit yang lama
C Cm
namun kita tak lagi berdua

F
Masih berharap aku kau cinta
B7
tetap membawa harapan kita
Em
walau berharap seberapa lama
C G
nyatanya kita tak lagi sama

Am
Andai saja
Em
mesin waktu dapat kembalikan
C
kita yang dulu
D G
hakikatnya tidak mampu aku


C
masih di bawah langit yang sama.

3 ulasan:

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.