Isnin, Mac 06, 2023

O’Briens dan Godaan Club Sandwich

Pagi-pagi sudah ada urusan di luar. Keluar rumah tidak sempat bersarapan pun. Ingat perut boleh tahan macho. Sekali, belum apa-apa dah berdengung berkeroncong minta diisi. 🤣


Bersarapan di O’Briens.

Singgah makan di O’Briens. Apa-apa, kena pesan kopi dahulu. Secawan cappucino untuk relaks. Dari pagi tergesa-gesa.


My cappucino 😊

Inilah kopi saya. Pekerja yang buat kopi ni siap minta maaf sebab latte art tak menjadi. Pekerja yang selalu buat kopi cuti kecemasan. Kasihan dia kena jelaskan kepada setiap pelanggan. It’s ok, dik. Latte art tu tak penting sangat untuk akak. Kita kacau atau hirup kopi nanti kan hilang patternnya. 

Kopi saya diapit oleh semangkuk Classic Chicken Caesar Salad, makanan pilihan teman sarapan saya dan sebiji pai ayam untuk dinikmati sambil berbual-bual. 

Saya dan Kegilaan Terhadap Club Sandwich

Dah pergi ke kedai yang menjual roti dan sandwic, tentulah saya makan sandwic. Punyalah banyak menu sandwic di O’Briens, wraps dan pasta pun ada… tetapi sebaik sahaja saya nampak Club Sandwich, terus pilih Club Sandwich. 😂

Saya memang pantang jumpa Club Sandwich. Tak ada apa yang istimewa sangat pun. Sandwic bertingkat-tingkat atau berlapis je. Inti sandwic pun biasanya bahan-bahan asas. Tetapi entahlah, memang dari kecil bawak ke besar, sampailah ke tua… saya suka idea sandwic bertingkat. Mungkin sebab saiz hidangan roti ini lebih besar daripada sandwic biasa. 


Triple-Club Sandwich ini Farrah Aida yang punya 😂

Sesampai hidangan yang dipesan, tanpa berlengah saya makan. Punyalah gembira! Ada hirisan ayam, hirisan ayam rangup, tomato, bawang, keju Cheddar, daun salad dan mayones honey mustard. Ini dah cukup menyelerakan bagi saya. Tetapi, kalau inginkan kelainan, saya sarankan kalian cuba sandwic ayam belanda (Triple Deluxe Sandwich), sandwic tuna (Tuna Swiss Melt Sandwich) atau sandwic salmon (Smoked Salmon and Cream Cheese)

Alhamdulillah, kenyang. Tengah hari tak makan sebab masih kenyang lagi. Pagi dah makan banyak sandwic. 

Ada antara kalian yang suka roti atau sandwich O’Briens? Sarankanlah menu untuk saya cuba lain kali.

7 ulasan:

  1. terus rasa lapar tengok club sandwich tu. hihihh

    BalasPadam
  2. Sy tak pernah pergi O'briens.. tapi Club Sandwich tu kegemaran sy, samalah, suka tengok dia berlapis-lapis warna-warni tu.

    BalasPadam
  3. xpenah pegi lg. tp sandwich tuuuuu nmpk betul2 sedap👍👍👍👍

    BalasPadam
  4. Salam, teringat Farah.. Bersantai di Obrien setelah begegas keluar, releks kan minum cuppucino dgn hidangan club sandwich, sedap tu..

    BalasPadam
  5. ciknur xlah suka sgt tpp kalau jumpa yg sedapp he hw lajuuu mkn

    BalasPadam
  6. Tak pernah lagi mencuba O’Briens ini.. hehehe.. Nampak menarik sandwich nya..

    BalasPadam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.