Sabtu, November 11, 2023

11 November | Hujung Minggu yang Panjang

Assalamualaikum. Salam sejahtera.

Lama benar saya tidak bersiaran. Sibuk mengurus kehidupan konon-kononnya, tidak sempat langsung hendak menjengah blog. Balas komen dan blogwalking jauh sekali! Bersawang kaww kawww gamaknya tower saya ini. 😂

Apa khabar teman-teman semua? Mudah-mudahan okey dan baik-baik sahaja. Sepertiga November sudah berlalu, sekejap je, kan? Nanti tahu-tahu dah masuk 2024.


Deepavali dan Cuti Hujung Minggu 

Kalian ada sebarang plan untuk cuti tiga hari? Bagi yang pergi bercuti, selamat bercuti! Bagi yang balik kampung, selamat meluangkan masa di kampung! Bagi yang tidak ke mana-mana, sekadar berehat di rumah, santai-santai… selamat beristirahat! Relaks dan tenangkan diri puas-puas.

Dah bersarapan? Ini hidangan sarapan saya. Sudah beberapa hari teringin hendak makan pisang goreng. Pagi-pagi gigih bancuh bater. 😂

Pisang goreng rangup saya

Alhamdulillah. Gendang gendut tali kecapi. Kenyang perut, mengemas lagi! Saya baru selesai berpindah sebenarnya. Huhuhu ya, pindah lagi. 😂 Pindah awal sebulan daripada perancangan asal. Jadi sekarang masih sibuk mengemas, mengeluarkan barang dari kotak-kotak.

 

Unwrapping the bubble wraps 😅

Bab ni paling jenuh! Rasa macam tak habis-habis. Sudahnya, apabila dah penat, main letupkan bubble wraps tu je.

Antara ‘penyesalan’ saya 🤣

Waktu berpindah-randah begini, saya akan ada fasa menyesal. Gambar di atas merupakan kotak pertama barang-barang saya yang berlabel buku. Ini kotak paling kecil. Ada banyak kotak lagi!

Masa nilah rasa nak nangis! Kenapalah aku ada banyak buku nota? Kenapalah aku suka buat jurnal? Kenapalah tak jadi minimalis? Habis semua kenapa keluar! Biasanya, penyesalan tu sekejap je… selesai kemas, hilang dah kesal, sesal tu semua. Dah jenis sayang buku dan kertas, nak buat macam mana hahahahah.

Ada siapa-siapa nak tolong tak? 😁

Saya kemas-kemas dahulu, insya-Allah, nanti perlahan-lahan saya blogwalking kunjungi kalian ya. 

Selamat menikmati hari. Jangan lupa doakan saudara-saudara kita yang teraniaya di sana.



5 ulasan:

  1. hepi longgg wiken Farah.. tu la tau2 nanti dah masuk tahun 2024 kan.. kejap je masa skrg ni

    BalasPadam
  2. Saya nak tolong tengok dari jauh je…selamat mengemas

    BalasPadam
  3. Saya nak tengok dari jauh je…selamat mengemas

    BalasPadam
  4. Memang kak, saya pernah alamin juga. Saat dulu pindah Krn baru nikah, kebetulan saya suka membaca jadi buku ada buanyaaaak sangat 🤣. Sampe pusing nak kemas, lalu unboxing pula di rumah baru 😂.

    Tapi mengeluh pun, tak mau pula tinggalkan buku2 itu 😄

    BalasPadam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.