Selasa, Jun 03, 2014

Bunga 3D yang Kecil dan Comel

Alhamdulillah, menjelang pukul 12 tengah hari, saya sudah selesai masak sekali untuk makan malam. Hari ni kena masak awal sedikit sebab sebelah petang nanti saya ada kelas. So, ada masa terluang tu masuk bilik kraf sekejap. Siapkan bunga-bunga kecil ni.


Comel tak? Bunga-bunga ni telah dibentuk supaya kelopaknya terjungkit sedikit di atas. Biar nampak realistik. Ala-ala efek 3D gitu. Kemudian, untuk finishing touch, saya letak craft diamentes. Saya nak gunakan bunga kecil-kiut-comel ni untuk hias kad. Nanti kalau rajin, saya tunjukkan tutorial mudahnya ye.

Kemas kini

Klik pautan di bawah untuk lihat tutorial cara membuat bunga di atas.



5 ulasan:

  1. terpikat dgn diy projek dalam blog ni..hehe..
    nak buat sendiri diy card,tapi blum cukup kerajinan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. thanks, nana. tak pe, tak rajin sekarang,...rajin tengok-tengok dulu.
      nanti bila tergerak hati nak buat, idea dah ada dalam kepala.

      Padam
  2. Cantik... tggu tutorial.. mn th bleh try buat juga...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks, Fiza. Insya Allah, akak akan buat tutorialnya secepat mungkin. Macam-macam projek boleh buat dengan bunga kiut nih :)

      Padam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.