728 x 90
Assalamu'alaikum,

Currently away from my tower. Berehat daripada berblogging untuk sementara waktu. Entri-entri selepas ini sehingga hujung Mac, scheduled entry.

Insya-Allah, jumpa lagi nanti. Ada kesempatan saya balas komen dan blogwalking ye :)

20 Februari 2017

Ahad, 8 Mac 2015

Siapa 'Wanita' Anda?

Credit

Hari ini Hari Wanita Sedunia. Selamat Hari Wanita buat semua rakan dan kenalan blogger perempuan. Wishing you a day as beautiful as you are  :) Kalian semuanya istimewa. Hargai diri sewajarnya. Oh, di samping itu, jom kita pandang keliling dan mula hargai wanita-wanita penting dalam hidup kita. Mudah-mudahan kita juga dapat jadi wanita kuat yang boleh menyumbang kepada keluarga, agama, masyarakat dan negara.

Siapa wanita paling istimewa yang menjadi inspirasi kalian? Mengapa atau bagaimana si dia berjaya mengubah persepsi diri. Kalau tidak keberatan, kongsikan kisah kalian di sini. Mana tahu, dengan lepak santai Ahad di tower saya hari ni, boleh dapat hadiah istimewa :) [Dah bagi hint ni..]


Psst! Saya masih di luar. Jumpa petang atau malam nanti. Enjoy the rest of your weekend!




62 ulasan:

  1. Wanita yang paling istimewa yang menjadi inspirasi saya ialah ibu saya. Tanpa beliau, semua yang saya ada dan apa yang saya kecapi pasti tidak akan wujud :')

    BalasPadam
  2. selamat hari wanita to u too kak farrah :-)
    wanita saya mestilah mak saya.. wlpun beliau bukn seorg yg mempunyai apa2 pangkat tp beliau lah wanita terhebat dalm hidup saya sb melahirkan, menjaga dan mendidik saya.... ^_^
    i love my mum soooo much

    zinziemeewah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Emak kita memang wanita hebat kan,..

      Padam
  3. Kalu wanita tu separuh macamana?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada wanita separuh ka?

      Padam
    2. selamat hari wanita. terima kasih kerana mengisi hati-hati para lelaki :)

      Padam
    3. Tak tahu laaa yang separuh lagi tu pegi mana...

      Padam
    4. kira wanita jugaklah.. wish sekerat je.. selamat hari wanit... hahaaa

      Padam
    5. adalah abang Arz. hahaha.. create sendiri. sedangkan tandas pun ada untuk wanita separuh

      Padam
    6. ZF.. si pon tu lelaki separuh.. ehehe.. kalo pompuan separuh si tom ehehe..

      Padam
    7. Si Pon & Si Tom pun buleh sambut :)

      Padam
  4. Like komen SS haha apa2 aja lah adinda sorang ni..

    BalasPadam
  5. oh, tak tahu pula harini hari wanita sedunia.. aiyark~

    kalau cakap inspirasi, mestilah majoriti kata ibu kan. saya pun pilih ummi saya. memang x nampak orang lain dah. masa kecil dulu, saya nakal sangat. suka cari gaduh dengan adik. ummi marah pun, saya buat juga. lepas arwah abah xde, baru saya berubah sikit demi sikit. saya nampak apa yang ummi cuba lakukan untuk kami sekeluarga. banyaknya pengorbanan seorang ibu demi mencari nafkah untuk anak2nya.

    persepsi saya terhadap seorang ibu berubah terus. dulu saya nampak ibu ni kerja dia senang je. lama-lama saya nampak apa yang seorang ibu akan lakukan demi kebajikan anak2 dia... air mata yang tak pernah dipamerkan, penat lelah yang tak pernah dirungutkan.. tapi dia mak kita kan. ada masa memang kita boleh nampak semua tu. cuma kita x mampu je nak balas macam mana.

    hahahha. teremosi pula... itu je. so, saya nak ucapkan selamat hari wanita sedunia kepada semua wanita especially wanita yang pernah merasai tanggungjawab sebagai anak tunggal, sebagai ibu tunggal, sebagai anak yatim, sebagai fakir miskin. semualah~ anda memang hebat!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ibu kita memang wanita yang patut selalu diraikan :)

      Padam
  6. selamat hari wanita Akak =)
    Emak sayalah yg menjadi sumber inspirasi hidup saya sehingga kini, betapa emak tabah membesarkan saya, tanpa ayah disisi. Hujan ke ribut ke, saya ingat lagi, emak basah kuyup untuk ke tempat kerja, sebabnya emak perlukan duit untuk menyara makan minum pakai & persekolahan sayang.
    Sayang takkan lupa jasa Emak dalam membesarkan saya ='(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moga doa, restu dan kasih emak akan sentiasa mengiringi setiap langkah, Namy :)

      Padam
  7. Siapa 'wanita' anda?....no other person except my Mom!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. memey toksey tanyo.. jawapan harus lah mok. ehehe..

      Padam
    2. Hikhikhik lagi mau tanya kan,...

      Padam
    3. CT, akak baca komen CT, ingat si Ekin yang komen. Tukar loghat nampak.

      Padam
  8. selamat hari wanita.. lupa plak nak up entry berkaitan hari wanita nih.. apapun mak laa inspirasi Eyda..

    BalasPadam
  9. Selamat Hari Wanita sedunia buat Kak Farrah jugak :)

    Wanita yang menjadi Inspirasi Cik Mimie mestilah emak Cik Mimie. Sangat kagum dengan emak sebab berjaya membesarkan kami 9 orang adik-beradik ni. Memberi didikan yang cukup, makan pakai tak pernah dilupakan. Sayang emak sangat-sangat. Takkan ada pengganti emak dalam dunia ni. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ramainya adik beradik Cik Mimie! Seorang ibu memang hebat kan...akak kagum bila ibu kita boleh juggle buat macam2 benda & pada masa yang sama kena asuh dan besarkan kita.

      Padam
  10. selamat hari wanita buat akak dan kawan2 semua..hargai diri anda sewajarnya :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Kita kena hargai diri kita:)

      Padam
  11. Wanita paling istimewa dalam hidup wana adalah mama..

    Beliau seorang mama yang sangat penyayang pada keluarga, sangat penyabar walau dalam situasi yang mencabar, sangat rajin memasak walaupun kekadang tak sihat, very understanding, seorang pendengar yang baik, wanita yang sangat tabah menghadapi pelbagai dugaan, seorang yang pemurah dan tak suka berkira dari segi duit, tenaga dan makanan..

    Mama sangat istimewa dalam hidup wana..mama adalah inspirasi wana dalam hidup ni..segala jasa mama memang tak mampu terbalaskan..wana nak bahagiakan mama..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga mama Wana akan terus menjadi inspirasi buat Wana,...menjadi pemangkin kejayaan Wana :)

      Padam
  12. selamat hari wanita Farrah..

    BalasPadam
  13. Hari wanita ka semalam.. tak tahu pun.. haha.. wanita yg bagi inspirasi???.. hurm.. macam tak pasti..
    Selalu org akan jadikan mak masing2 sebagai inspirasi..Macam biasa sangat tu kan.. tapi nak buat camna, mak kitalah wanita terbaik..
    Selamat hari wanita kak farrah.. ai belum wanita lagi.. masih gadis(nak jugak perasan muda..hahaaaaa)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rata2 memang akan opted for mak. Maklah wanita pertama yang deal dengan kita heheheh
      Ohhhh, Syida tak leh lambutlah hari wanita ni. :)

      Padam
  14. selamat hari wanita semuaaaaaa...khas utk wanita sahaja hihihi

    BalasPadam
  15. selamat hari wanita....
    jadi lah sebaik baik wanita...

    BalasPadam
  16. my mom la.. wanita sgt saya kagumi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Teringat mak Zarul rajin bekal macam2 utk anak2 bila balik kampung :)

      Padam
  17. of cause my beloved mom, and 8 march my birthday too ....

    BalasPadam
  18. Inpirasi wanita buat ekin adalah ma ekin sendiri... nak jadi macam dia boleh jaga kami 6 beradik dari kecil bersusah payah masa tu aboh keje askar... kuat n tabah mejalani kehidupan yang mencabar... xpe dah terlewat komen... hihihihi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Besar pengorbanan emak buat ekin dan keluarga :)

      Padam
  19. hari2 adalah hari buat wanita.. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju setuju hari manjakan diri hari hargai diri :)

      Padam
  20. hehehe sayalah wanita istimewa itu miahaha..
    kalo x sayang diri sendiri macam mana kita boleh harap orang sayang kita..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hello CT yang istimewa! Poin yang bernas! :)

      Padam

Sudi-sudilah tinggalkan jejak anda di sini :)
Sekiranya hendak meletakkan sebarang pautan/link/URL, sila ikut langkah -langkah di tutorial ini --> Cara Meninggalkan Pautan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...