Jumaat, Mac 21, 2014

Guna Semula Botol Plastik untuk Dijadikan Peralatan Berkebun

Saya jumpa gambar ini melalui perkongsian di Facebook. Terus saya teringat pada arwah datuk saya. Arwah Tok Ali memang pakar bab-bab ni. Apa yang boleh dibuat sendiri, memang atuk tak beli. Atuk akan buat penyodok/penadah sampah menggunakan tin minyak tanah. Peralatan berkebun lain seperti 'watering can' dan 'spade', atuk hasilkan daripada bahan-bahan terbuang. Tetapi kena ada kemahiran dan peralatan yang sesuailah.

Jangan buang botol-botol plastik anda. Botol detergen ke,...botol fabric softener ke,..kena gayanya kita boleh jadikan peralatan berkebun seperti trowel/ hand-spade / penadah sisa kotoran dan debu.


Mudah dan bermanfaatkan? Let's Go Green!

2 ulasan:

  1. hye salam perkenalan,,, farra kenai bloh ni pon dari blog amy (Little Weirdo).. terpesona dengan nama FARRAH sebab nama kita sama saya pon FARRAH,, kebetulan .. n lg satu farra minat laman go green ni sebab farra pon percinta alam,, idea farrah sungguh kreatif. nanti rajin2 singgah la blog farra n follow lah sekali..
    http://greenfarra.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. Salam kenal, Farra. Thanks sebab sudi datang berkunjung ke mari.
    Hehe bukan setakat nama sama, mInat kita pun sama :)

    BalasPadam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.