728 x 90

Isnin, 11 Ogos 2014

Jom Buat Kerepek Biji Durian

Pernah makan kerepek biji durian tak? Sedap tau. Rasanya macam kerepek ubi cuma lebih lemak. Rangup! Kalau makan tu memang tak boleh berhenti. Awas, jatuh dagu tu nanti!

Kerepek Biji Durian

Inilah rupanya kerepek biji durian. Tak susah pun nak buat. Yang penting, biji-biji durian perlu dikumpul terlebih dahulu. Hmmm, untunglah bagi yang suka makan durian tu. Baru berbaloi buat sebab banyak sikit kerepek yang dapat dihasilkan. Kalau macam saya ni, setakat makan dua tiga ulas, buang jelah bijinya.

OK, berminat dengan Resepi Kerepek Durian? Jemput singgah entri 2011 saya. Sila klik pautan di bawah ye :)








10 ulasan:

  1. 1st time tau biji durian tu boleh buat kerepek..
    tertanya² lak cemana rasenye kerepek durian tu..mcm sedapp nampaknya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bestla jugak utk kunyah-kunyah :)

      Padam
  2. ehhh....kita hantu durian ni..tapi tak pernah tahu plak biji dia boleh buat kerepek..nanti nak try la..!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haa, resepi ni sesuai utk mama kaori :)

      Padam
  3. Oooppps..
    Ade masakan macam ni jugak kerr?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe ada Shikin. Berbaloilah buat yg suka makan durian tu. Sampai ke biji pun boleh makan!

      Padam
  4. Ahaaaa ruginya x tahu hari mkn durian 3 biji mmg byk ulas nya byklah bijinya tp semua d buang sbb x tahu leh bust kerepek. So lepas dh tahu ni boleh lah try

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dont worry, JM. Lps ni boleh cuba buat :)

      Padam
  5. yeeee singgah sini ingat resepinya disini..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...