Sabtu, Ogos 12, 2023

Mi Siput Hujung Minggu

Assalamualaikum. Salam hujung minggu!

Fuh, lama benar saya tidak menulis di sini! Betul-betul bersawang blog ini saya abaikan. Ini baru gigih cuba nak ambil mood untuk berblogging semula.

Apa khabar, teman-teman? Semoga kalian semua sentiasa sihat dan berada dalam dakapan kasih sayang Allah. 

Ada sebarang perancangan menarik untuk hujung minggu? Dah selesai mengundi?

Hari ini cerita tentang mi siput. Pagi tadi dah sarapan berat. Sekarang, masa untuk snek ringan pula. Alhamdulillah, saya dapat satu kotak mi siput. Saya sebenarnya memang suka makan mi siput tapi jarang jumpa. Tak terfikir pun nak cari atau beli secara online. Jadi, apabila ada rezeki orang beri berpek-pek begini, punyalah gembira!

Mi siput dengan sambal pek individu 😊

Ketamakan yang terserlah, ambil sekali tiga pek untuk buat kunyah-kunyah sambil tonton televisyen. 😅

Ramas sedikit mi supaya pecah jadi kepingan kecil, tuangkan sambal dan goncang-goncang! Sedap krup krap krup krap!

Tinggal suap dalam mulut 😁

Memang best! Walaupun sambalnya sedikit cair berbanding sambal mi siput yang pernah saya rasa sebelum-sebelum ini, bagi saya gabungan kedua-duanya tetap padu!

Ada siapa-siapa yang gemar nikmati mi siput? Kita geng!

12 ulasan:

  1. sedapnyaaa mi siput...

    dah mengundi ke tu farrah?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hikhik saya tak dapat pergi mengundi tempoh hari. Kena kuarantin 😂

      Padam
    2. yaaa ye ke? so keadaan sekarang macam mana? dah okey ke?

      Padam
  2. Lama juga tak nampak akk. Welcome back! Cuya lama tk pekena mi siput, jarang sekali jumpa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks so much, Cuya. Terima kasih sudi jenguk2 akak 😊 itulah, kadang2 susah nak jumpa mi siput ni kan… kena cari online

      Padam
  3. wahhhhh sedapppnyaaaa mee siput!!! hehehe

    BalasPadam
  4. Waalaikumussalam Farrah.
    Kami khabarnya baik-baik saja.
    Sedap mi siput makan dengan sambal. Terdengar krup krapnya sampai LD hihihiii.

    BalasPadam
  5. Akk sampai sekarang tak berapa pandai nak makan mi siput ni :(

    BalasPadam
  6. Tak pernah makan. Tapi penasaran nak coba 😄. Mie nya agak mengingat kan saya dengan kerupuk mie yang ada di Padang. Tapi ini size kecil. Ntahlah rasanya sama atau tak

    BalasPadam
  7. Saya suka.. tapi disini susah nak jumpa.. Mengancam betul..

    BalasPadam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.