Labu Kukus untuk Kopi Labu

Selasa, Oktober 15, 2024

Saya beli labu untuk buat puri. Hendak guna dalam pumpkin spice latte (kopi labu) saya. Musim hujan,  cuaca sejuk sekarang ini, memang sesuai sangat manjakan tekak dengan kopi begini.

Lihat resepi kopi labu saya di sini.

Selesai kukus labu. Tinggal nak lenyek. ‘Eh, nampak tempting pula potongan labu kukus ni.’ 😆 Apa lagi, alang-alang labu dah memanggil-manggil, saya pun ambillah sepotong dua.

Labu masih hangat tu, drizzle minyak zaitun, taburkan sedikit garam dan chili flakes…

Labu kukus saya 😊

… nikmati dengan senyuman. 😊

Dap! Dap! Dap! Siapa-siapa yang suka labu, kalian boleh cuba makan labu begini. Yummy! 


3 ulasan

  1. nampak macam sedap... lermbut dan menggoda..hahaha

    BalasPadam
  2. suka labu but jarang beli ...
    nampak ni, mcm senang je..leh la try pas ni

    BalasPadam
  3. Macam sedap je olahan resipi Kak Farrah ni. Penggemar labu bila dapat labu, memang sedaplah cerita dia kan.

    BalasPadam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.