Sabtu, Februari 13, 2010

Aku dan Beg Guna Semula

Semalam aku pergi shopping dekat Tesco Mutiara Damansara. Barang dapur+keperluan harian banyak nak kena beli. Last week dapat kupon diskaun Clubcard RM15. Bolehla guna! :D Seperti biasa time sampai kat kaunter pembayaran, mata aku mesti tertarik kat beg-beg guna semula Tesco. Aku dah ada satu sebelum ni [Entri Aku & Beg Tesco]. Masih tahan sampai sekarang sebab beg tu diperbuat daripada tali jut...alah senang cakap dari guni ;) macam - macam benda dah aku angkut guna beg tu.

Memandangkan beg tu dah mula lusuh, (alasan untuk cari beg baru sebenarnya hehehe) aku pilih satu lagi design beg kumbang yang aku dah berkenan sejak dulu, cuma selama ini menahan diri untuk tidak beli - 'membeli ikut keperluanlah' kononnya. Sebelum ni, aku dah beli beg Tesco yang Rizalman designed but then aku bagi souvenier kat kawan sebagai langkah pertama nak encourage dia minimakan penggunaan plastik.

So, tadaaaaaaa!!! Inilah beg guna semula aku yang baru!

Comelkan? Aku suka sangat dekat kumbang-kumbang yang merayap tuh.

Kat bawah ni pula beg guna semula lain yang ada dalam 'koleksi' aku sekarang :)


Well, this is the least that I can do to protect the environment. Walaupun ada sesetengah pihak yang akan claim kata usaha-usaha kecil sebegini tidak akan membawa apa-apa perubahan,..aku tetap positif. Kalau 1 hari 10 orang mula kurangkan penggunaan plastik,...lama-lama berjaya juga kan kita kurangkan sampah. In other words, selamatkan alam sekitar (walaupun bunyinya terlalu hampir dengan elemen superhero). Tak tahanlah, sekarang ni cuaca panas sangat!!!!

1 ulasan:

  1. tindakan bijaklah farrah ni..biasa sis JM bawak hari sabtu je hari tanpa plastik so lepas ni harus bawak setiap kali pegi beli barang..say no to plastic bag :-)

    BalasPadam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.