728 x 90

Jumaat, 5 Disember 2014

...dan sabar itu lebih cantik!

Assalamu'alaikum. Salam Jumaat!
Selamat menyudahkan tugas-tugas kalian dengan tenang dan sabar :)
Esok dah hujung minggu! (Bagi yang dah mulakan hujung minggu hari ni selamat beristirehat ye...)


Something to contemplate for today,...

Surah Yusuf, Ayat 18



Terjemahan:
Dan (Bagi mengesahkan dakwaan itu) mereka pula melumurkan baju Yusuf dengan darah palsu. Bapa mereka berkata: "Tidak! Bahkan nafsu kamu memperelokkan kepada kamu suatu perkara (yang tidak diterima akal). Kalau demikian, bersabarlah aku dengan sebaik-baiknya, dan Allah jualah yang dipohonkan pertolongNya, mengenai apa yang kamu katakan itu."




38 ulasan:

  1. Akak... gambar tu memang rosak ke or Firah yang yang memang "rosak" hehe..

    tak nampak ayatnye.. thank you kak share... Have a great day today kak ~~~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aikkk tak nampak ye... kat skrin ni ok je. Nanti akak cuba tengok pakai iPad lak..
      Same goes to you Firah,..have a blasting weekend!

      Padam
  2. Allah bersama dengan orang yang sabar...heeeeee

    BalasPadam
  3. Sabar itu sebahagian daripada iman

    BalasPadam
    Balasan
    1. Indahnya kalau kita dapat didik sabar dlm diri,..

      Padam
  4. moga allah terus berikan kekuatan dan kesabaran untuk jalani hidup yang penuh dugaan ni..

    BalasPadam
  5. semoga saya menjadi orang sentiasa sabar!
    have a nice weekend kak farrah! ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amin. Same goes to u, Cik Fafa. Happy weekend!

      Padam
  6. Sabar itu mmg cantik tapi bagi sis JM amat sukar utk menahan kesabaran...huhuhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menang sis! Nak hilang sabar lebih mudah drpd nak pupuk sabar ;)

      Padam
  7. Semoga kita tergolong dalam golngan orang2 yang sabar..

    BalasPadam
  8. bagus surah ni.. kene amalkan salu ni :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. moga kesabaran menjadi nilai unggul yg ada dalam diri kita :)

      Padam
  9. Semoga diberikan kesabaran dalam menempuhi kehidupan penuh cabaran ni.

    BalasPadam
  10. mmg bagus amalkan surah2 kan kak farah. moga2 kita sntiasa dikurniakan kesabaran yg tinggi :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insya Allah. Moga kita berjaya lentur sabar dlm diri.

      Padam
  11. "Bersabarlaaahhh..."
    Ada lagu ni..hehe...
    "Jangan dengarkan gosip..."
    Tak hapal lirik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihihi Shikin nyanyi lagu Selimut Tetangga utk akak la :)

      Padam
  12. ade gambar ke kak..? tak dapat bukak pun..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada...hmmm datanglah angin kus-kus tu. Main sembunyi-sembunyi plak.

      Padam
  13. sabar itu separuh dri iman...
    tapi kdg2 saya pon xdpt nk sabar...mula la nak nangis

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak mengapa. Akak pun sama. Cepat betul rasa sabar dalam diri berkurang. Kena didik hati ni :)

      Padam
  14. Assobaru minal imaan :)
    Sabar itu separuh drpd iman ^.^

    BalasPadam
  15. Sabar, sabar, sabarrr. Wuwuwuw. Sedihnya tak dapat keje lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. It's OK. Perancangan Allah adalah yg TERBAIK :)

      Padam
  16. yes, bersabarlah even susah mana pun. sabar tu tak semua berjaya buat sebab tu nikmat yang ALLAH bagi tak terhingga pada yang sabar.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...