Padang Golf | Shakshuka | Roti Sourdough

Rabu, September 11, 2024

Assalamualaikum. 

Baru-baru ini, saya berpeluang menikmati dua menu sarapan kegemaran saya - shakshuka dan roti sourdough.

Saya memang enjoy makan shakshuka. Dari versi shakshuka yang ringkas dan mudah sehinggalah ke shakshuka mewah yang ada krim atau keju, semua saya suka. Resepi shakshuka simple pun pernah saya kongsi di sini.

Kali ini, saya bersarapan bertemankan keindahan pemandangan hijau padang golf Kuala Lumpur Golf & Country Club (KLGCC), Bukit Kiara. Kebetulan ada urusan di sana.


My morning view

Inilah santapan mata saya dari Golfers Terrace, KLGCC. Feeling-feeling healing hirup udara segar, pandang rumput hijau sambil borak-borak santai dan mengisi perut.


Shakshuka dan Kepingan Roti Sourdough

Sarapan mengenyangkan saya, Shakshuka with Sourdough. Telur berkuah sos tomato dengan hirisan sosej, sayuran dan keju dihidangkan bersama roti sourdough bakar.

Shakshuka with sourdough slices

Saya memang tidak akan tolak roti sourdough. Saya suka tekstur roti yang repih kenyal-kenyal begini. Ciri khas sourdough yang ada masam-masam sikit tu kena dengan selera saya.



Roti sourdough bakar

Dapat empat potongan roti sourdough bakar untuk dimakan bersama shakshuka.



Dip dip dip … yummeh!

Roti panas-panas, dip dalam kuah shakshuka hingga soaked sedikit, barulah disuap ke mulut. Alhamdulillah, berselera saya makan! Licin-licau cast iron skillet tu. Lepas ni boleh cuba buat di rumah pula. 😊

7 ulasan

  1. Happy tummy happy life 😁
    Byk ye portion roti diberi, mmg kenyang ni 👍

    BalasPadam
  2. nampak sedap...tak pernah try lg shakshuka & sourdough bread...

    BalasPadam
  3. Pertama kali dengar shakshuka ni. Saya pula tak boleh makan roti kenyal² ni sejak pakai braces. Tengok orang makan dengan berselera je lah. huhu..Bestnya bersarapan dengan permandangan cantik depan mata.

    BalasPadam
  4. nampak sedap & menyelerakan..alhamdulillah

    BalasPadam
  5. tk pernah mkn lg menu Shakshuka & Roti Sourdough...biasa juga tgk resepi Shakshuka

    BalasPadam
  6. sedap sgt niii
    kenyang smpi ke malam😁

    BalasPadam
  7. Samaaaa, sayaa sukaaaa sourdough bread. Apalagi kalo dipakaikan topping aneka kacang etc. Sedaap dimakan begitu saja.

    Shakshuka ini yg belum pernah coba. Pernah baca review-nya di blog Carneyz, kliatan sedap. Nantilah nak cari saat ke KL lagi

    BalasPadam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.