Resepi Terung Ikan Bilis Cili Api

Khamis, Mac 31, 2022

Tercari-cari idea masakan menggunakan terung? Boleh cuba resepi ringkas yang saya kongsikan ini. Mudah sahaja membuatnya. Waktu makan, pasti bertambah nasi. Juadah terung ikan bilis cili api ni meriah dengan rasa. Ada masin, ada pedas dan ada masam. Masin ikan bilis, pedas cili api dan masam air asam jawa - kombinasi rasa ketiga-tiga bahan memang best!

Jom tengok resepi!

Terung Ikan Bilis Cili Api


Wordless Wednesday - Ahli Majlis Tertinggi 07

Rabu, Mac 30, 2022


Ahli Majlis Tertinggi 07 πŸ˜‚


Kopi kopi | Kurma | Kekupo

Selasa, Mac 29, 2022

Assalamualaikum.

Kita sudah berada dalam minggu terakhir Syaaban. Tinggal beberapa hari sahaja lagi untuk kita bersua dengan Ramadan. Tidak sabar hendak menyambut kedatangan tetamu istimewa ini.

Kopi dan Jurnal Tema Kopi

#coffeelove

Makarun Kelapa Makan Ulang-ulang

Jumaat, Mac 25, 2022

Assalamualaikum.

Ada tidak dalam kalangan kalian yang suka makan makarun kelapa (coconut macaroons)? Dua bahan asas makarun kelapa ialah putih telur dan kelapa parut. Saya sebenarnya suka sangat rasa makarun ini berbanding makarun berwarna-warni yang ada inti manis di tengah-tengah tu. 

Hendak membuatnya pun tidaklah sesukar mana cuma setiap kali teringin hendak makan makarun kelapa, mesti stok kelapa kering tiada di rumah. Maka, kerap tertangguhlah hasrat itu.

Ini makarun kelapa saya.

Makarun kelapa

L’ Artiste de Monin untuk Conteng Kopi

Khamis, Mac 24, 2022

Hari ini tengah leka menonton televisyen sambil buat kad, tiba-tiba Bott masuk beri bungkusan yang baru sampai. Akhirnya, barang yang saya tunggu-tunggu tiba. Produk kopi Monin.


L’ Artiste de Monin, Sirap untuk Conteng Kopi

Monin Flavoured Sauce

Wordless Wednesday - Hadiah

Rabu, Mac 23, 2022

 

Domo arigato πŸ₯°


Minggu lepas pergi Eco Shop. Seperti biasa, masuk kedai ini tidak pernahlah keluar dengan sikit-sikit barang. Ada sahaja yang memancing perhatian untuk dibeli.

Lalu di rak jualan bahagian alat tulis, senyum lebar saya apabila lihat stok decorative cloth tapes yang ada. Cantik-cantik corak pitanya. Ni mesti baru sampai. Kalau ikut tamak, rasa macam nak beli semua. Mujurlah kewarasan masih bersisa dalam kepala. πŸ˜‚

Setelah bergelut dengan diri sendiri, saya hanya beli 3 pita di bawah. Senada warna ketiga-tiganya. Hitam, putih dan kelabu.

Decorative Cloth Tape

  • Basic zentangle design
  • Damask 
  • Slanted stripes

Ukuran pita ini - 4.8 cm X 4 m. Memang berbaloi sangat! Sebelum ini, saya beli pita yang lebih kurang sama di Mr. DIY dengan harga RM3.++.

Decorative cloth tape begini banyak kegunaannya untuk aktiviti seni dan kraf. Selain daripada digunakan sebagai pita cantik untuk bind bahagian tepi buku, cloth tape ini sesuai sangat untuk buat hiasan kad, jurnal atau scrapbook.

Buat penanda buku cantik ni. Tampal cloth tape cantik di atas permukaan kertas keras atau kad, letak riben atau hiasan lain. Letak inspiring quotes pun boleh juga.


Buat kad ucapan  

Salah satu sebab utama saya suka cloth decorative tape ini - memudahkan saya untuk buat kad segera. Kadang-kadang terdesak perlukan kad ucapan, stok kad ucapan yang ada dalam simpanan tiada yang bersesuaian atau kena dengan tema. Jadi, kita buatlah kad segera 5 minit. 


Kad segera lima minit saya 😊

Tampal pita ke atas kad dasar. Kemudian, boleh cap atau letak sentimen/ucapan yang sesuai. Thank you ke ... miss you ke ... Mudah, bukan?

Selain itu, tekstur cloth tape membolehkan pita ini diwarnakan. Lihat kad ucapan mudah di bawah. Saya hanya warna bahagian-bahagian tertentu menggunakan Sharpie markers untuk beri efek yang lebih ceria berwarna-warni. 

Kad raya tema rama-rama balik kampung 😁


Cari idea untuk kad raya dan kad hari guru

Ada beberapa teman saya sudah mula bertanya idea untuk kad raya dan kad hari guru. Yelah, kita dah naik sesi persekolahan baharu. Nak masuk bulan puasa pula. Terujalah mereka mula merancang itu ini untuk dititipkan kepada guru-guru anak di sekolah.

Dahulu semasa sebelum Covid, saya rajin juga melayan anak-anak mereka datang buat aktiviti seni dan kraf di rumah. Buat kad ucapan untuk hari guru, hari ibu... macam-macamlah. 

Sekarang keadaan tidak mengizinkan. Saya tidak mahu ambil risiko. Jadi, dua tiga tahun ini, saya akan tolong fikirkan konsep dan rekaan kad yang mudah, senaraikan bahan-bahan yang perlu dibeli supaya mamanya boleh buat aktiviti dengan anak-anak di rumah. Lagi-lagi untuk isi masa sepanjang bulan puasa sementara menunggu waktu berbuka. 

Dua tiga hari ini saya sibuk cari idea kad raya simple yang tidak perlu guna bahan banyak. Pita ini boleh jadi antara bahan kad yang berbaloi untuk dibeli.

Jika berminat, singgahlah Eco berhampiran lokasi kalian dan dapatkan decorative cloth tapes ini. Tetapi, corak-coraknya bergantung kepada stok cawangan Eco itulah ya. 



Sandwic dan Sandwic Lagi

Selasa, Mac 22, 2022

Semalam ketika sedang lihat gambar-gambar di galeri telefon, saya sedar satu perkara - belakangan ini saya banyak makan sandwic! 

Bermula dari makan beef brisket sandwich lettuce and peanut butter on the side yang saya buat entri WW dua minggu lalu, selang sehari memang akan makan sandwic. 

Mungkin kerana dua tiga minggu ini agak sibuk buat kerja suntingan dan terjemahan, apabila tiba masa untuk makan, sandwic jadi pilihan saya sebab senang. Tidak perlu fikir banyak. Hendak sediakan hidangan roti ini tidak mengambil masa yang lama. Kalau tunjuk-tunjuk dalam aplikasi Grab lagilah... tinggal tunggu roti sampai di hadapan pintu sahaja πŸ˜‚


Sandwic Kacang Kuda

Sandwic kacang kuda

This is my favourite go-to sandwich jika di rumah. Saya memang selalu ada kacang kuda rebus di dalam peti ais untuk snacking. Jadi, apabila sudah lapar dan ingin sesuatu yang cepat dan mengenyangkan, saya lenyek sedikit kacang kuda untuk dijadikan inti sandwic. Tetapi sandwic di atas tidak cukup bahan. Daun salad tiada. Cuma kacang kuda, hirisan cili hijau, tomato yang didadu, perahan jus limau, chilli flakes dan sedikit tuna spread yang disapu di atas kedua-dua roti.

Lihat resepi sandwic kacang kuda saya di sini.

Sandwic Telur


Sandwic telur mudah


Sandwic telur saya guna resepi biasa sahaja. Telur direbus, kemudian dilenyek dengan sedikit mayones sebelum diperasakan dengan serbuk lada putih dan garam. Roti saya guna kepingan Gardenia Sommerset Cottage Multi Grain & Seeds. Saya suka roti ni. Sedap! Sapu dengan mentega kemudian bakar sekejap biar garing sedikit. Susun daun salad, letak campuran telur lenyek tadi... siap!


Egg Club Sandwich Coffee Bean


Egg Club Sandwich

Sandwic telur lagi! 😊 Ini sebenarnya sarapan Bott. Dia makan setengah je. Saya dah selamat habiskan Jalapeno Cheese Salmon Bagel saya. Baki egg club sandwich ni saya jadikan hidangan merarap. Dah soggy sedikit, tetapi tetap sedap!


Sandwic Tuna, Lemon dan Lada Hitam

Sandwic tuna

Masa ini memang betul-betul tengah lapar. Terus capai tuna dalam tin, perasakan dengan perahan jus lemon, serbuk lada hitam dan garam. Bakar roti, letak daun salad, hirisan tomato dan hirisan cili api sebab nak something spicy. Bila tergigit cili tu, fuhhh! Terangkat!


Sandwich atau sandwic?

Alang-alang sudah buka cerita tentang sandwic, saya sentuh pasal ejaan sebenar sandwich sekali ya. Kita kongsi ilmu sama-sama. Tahu tak mana satu yang betul - sandwich atau sandwic?

Ejaan yang tepat ialah sandwic. 

Huruf h di hujung digugurkan. Boleh rujuk Kamus Dewan Edisi Keempat atau Laman Web Pusat Rujukan Persuratan Melayu.

Sentuh tentang penjodoh bilangan pula. Disebabkan sandwic diperbuat daripada dua keping (atau lebih) roti, penggunaan sekeping untuk sandwic adalah kurang tepat. Disarankan guna potong atau set (biasanya sandwic dibelah kepada dua bahagian, bukan?)


Kalian suka sandwic apa? Ada tak mana-mana sandwic sedap yang boleh disarankan? Mana tahu episod makan sandwic saya ini melarat hingga ke minggu-minggu depan.


Selamat menikmati hari!


Kuih Bom Bijan Inti Kentang

Isnin, Mac 21, 2022

Ada yang panggil kuih bom...  kuih bijan… kuih bom bijan. Ada juga yang panggil onde-onde manis. Apapun namanya, kuih ini memang antara kuih tradisional kegemaran saya. Saya paling suka bahagian kulit luarnya. Inti tidak kisah inti apa… inti kelapa manis ke… kacang hijau ke… janji kulit luar tu best

Pernah masa musim PKP dulu, walaupun bahan serba tak cukup saya buat juga kuih bom bijan ini semata-mata hendak menikmati kulitnya. Itu yang jadi kuih bom mentega kacang tanpa salutan bijan tu. Janji lepas craving kulit kuih bom sudah. πŸ˜‚

Kali ini saya buat kuih bom inti kentang. Memang ada sesetengah adunan kuih donat dan kuih bom menggunakan kentang yang telah dilenyek untuk mendapatkan tekstur kulit yang lebih lembut. Tetapi, kuih bom yang saya buat ini tidak guna kentang untuk doh kulit sebaliknya kentang dijadikan sebagai inti.


Kuih bom sedia untuk digoreng.

Doa Apabila Dipuji

Khamis, Mac 17, 2022

Assalamualaikum. Apa khabar semua hari ini?

Dahulu pernah saya kongsikan ucapan atau kata-kata yang wajar dilafazkan tatkala kita menerima pujian. Boleh lihat entri ini --> Ini adalah limpah kurniaan Tuhanku. 

"Eh, orang puji cakap terima kasihlah. Nanti orang kata kita rude atau perasan bagus pula."

Saya tiada masalah dengan ucapan terima kasih sebegitu. Iyalah, kita pun kena ada budi bahasa. Tetapi, andai ada amalan yang lebih baik buat kita ... tidak salah jika kita praktikkan sekali. Mudah sahaja. Sambil cakap terima kasih tanda menghargai kata-kata baik si pengucap, lafazkan sekali hadza min fadhli rabbi.

Saya pun masih dalam proses untuk amalkan perkara ini secara konsisten. Selalu apabila kena puji, sengih macam kerang busuk je. Habis lupa apa yang hendak dibaca. 

Kali ini, saya ingin kongsi satu lagi bacaan berbentuk doa (sumbernya daripada hadith) yang boleh kita baca dan amalkan bilamana menerima pujian atau kata-kata baik. Kredit kepada Jabaran Mufti Negeri Perlis untuk poster doa ini. Perhatikan maksudnya. Elok untuk kita sama-sama amalkan.

Bacaan apabila dipuji.



Ya Allah,
janganlah Engkau hukum salah ke atasku
dengan segala yang mereka katakan kepadaku
dan ampuni semua kesalahanku 
yang mereka tidak mengetahuinya
serta jadikanlah diriku lebih baik
daripada sangkaan yang mereka sangkakan.



Dalam betul intipati doa ini, bukan?

Sesungguhnya, hanya Allah yang mengetahui siapa kita yang sebenar. Baik buruk kita. Kelemahan dan kekurangan kita yang jauh dari sempurna. Jadi, apabila sesekali kita menerima pujian daripada orang lain, jangan terus rasa melambung! Jangan riak! Ini tidak. Baru kena puji sedikit dah kembang lubang hidung. Mula rasa diri bagus dan lebih baik daripada orang lain. Jika diikutkan, kita patut risau apabila dipuji. Bimbang pujian-pujian tu akan buat kita lalai malah boleh memudaratkan kita di kemudian hari.

Orang puji sebab orang cuma nampak sisi baik kita. Sisi kurang baik, aib kita masih terlindung. Allah jaga. Cuba kalau setiap dosa, setiap kelemahan kita dipaparkan secara terbuka, mahu pagi petang siang malam kena kecam! Jadi, sentiasalah beringat untuk mohon keampunan Allah. Senang cakap, jangan mudah lupa diri. 

Moga kita semua diberi peluang untuk menjadi hamba Allah yang lebih baik di mata Allah juga di mata makhluk-makhluk ciptaan-Nya.

Wordless Wednesday - Bearing Gift

Rabu, Mac 16, 2022

 

Muka bangga bawa hadiah πŸ˜‚


Sumpahan Salju - Ara Johari (Easy Chords)

Selasa, Mac 15, 2022

Sumpahan Salju, lagu terbaharu Ara Johari benar-benar memancing perhatian saya. Saya suka sentuhan moden segar yang mencantikkan lagi susunan muzik tradisional Jawa lagu ini. Irama yang catchy membuatkan lagu ini senang lekat di kepala dan pasti bakal menjadi siulan ramai.

Dari segi lirik, Sumpahan Salju mengangkat kisah dongeng kanak-kanak yang tidak asing dalam kalaangan kita, Snow White. Muzik video turut mengangkat tema penceritaan yang sama apabila Ara ‘dijelmakan’ sebagai seorang puteri Jawa yang termakan epal beracun, menunggu sang putera untuk datang menyelamatkan diri sekali gus menamatkan sumpahan salju.

Strim lagu hasil ciptaan Zimi dan Jerry di platform digital kegemaran kalian atau tonton video muzik Sumpahan Salju di saluran Rocketfuel Network.

Kord Sumpahan Salju di bawah bukan kord asal. Telah saya transposed ke versi mudah. Selamat berdendang!

Kord Gitar From FAMF Tower

Resepi Tauhu Cabai Garam

Isnin, Mac 14, 2022

Sajian masakan cabai garam atau cabe garam cukup popular di seberang kerana bukan sahaja enak, malah sangat mudah disediakan dan boleh diolah menggunakan aneka bahan makanan. Menu cabai garam sebenarnya terdiri daripada dua komponen - (i) bahan protein atau makanan laut yang disalut tepung, digoreng rangup dan (ii) tumisan cilinya.

Saya menggunakan tauhu untuk menu cabai garam kali ini. Tauhu dipotong kepada beberapa bahagian, digaul rata dengan tepung salutan seterusnya digoreng. Setelah itu, sediakan pula cabai garam - hirisan cili, bawang putih, daun bawang, daun limau (ada sesetengah resepi tidak menggunakan daun limau) yang ditumis dan diperasakan dengan serbuk lada putih dan garam secukup rasa. Gaulkan tauhu dengan tumisan cabai garam hingga sekata ... 

... dan inilah hasilnya!

Tahu Cabe Garam

Korban - Ernie (Easy Chords)

Ahad, Mac 13, 2022

Korban merupakan lagu terbaharu daripada penyanyi Ernie Zakri. Apa yang saya suka mengenai lagu ini ialah gubahan melodi dan cara Ernie menyampaikannya. Malah, Korban merupakan ciptaan sepenuhnya penyanyi ini.

Apa yang menarik, setiap kali mendengar Korban, ibarat dibawa merentas masa ke zaman kegemilangan lagu-lagu balada Ziana Zain yang hits pada suatu masa dahulu. Tidak tahulah andai hanya saya yang berpendapat sebegini. Mungkin susunan muziknya dan mungkin juga cara penyampaian kedua-dua wanita ini hampir serupa. Malah, lenggok suara Ernie membawakan lagu ini juga kedengaran persis suara ibu saudaranya. 

Kord gitar Korban di bawah telah saya transposed ke versi mudah. Bagi yang belum mendengar lagu ini, kalian boleh strim Korban di platform digital kegemaran masing-masing. Video lirik boleh ditonton di Youtube. Selamat berdendang!

Kord Gitar From FAMF Tower

Hari ini saya kongsi kord gitar lagu kanak-kanak dan nursery rhyme yang popular - Old MacDonald Had A Farm. Salah satu lagu yang sesuai untuk aktiviti sing-along with the kids. Dahulu, saya suka buat aktiviti Bahasa Inggeris menggunakan lagu ini ketika ada sesi mengajar anak-anak kecil. Percayalah, sangat menyeronokkan sebab kita boleh lihat reaksi mereka yang teruja membuat bunyi haiwan.


Old MacDonald Had A Farm (Easy Guitar Chords)

Old MacDonald Had A Farm Chords

Berehat Seketika dengan Horlicks Take A Moment Chocolate

Jumaat, Mac 11, 2022

Minggu ini menjelang ke petang je hujan. Lebat selebat-lebatnya. Memang kalau ikut ramalan cuaca banyak negeri akan alami hujan lebat dan ribut petir. Kalau begitulah aturan keadaannya, semoga setiap titisan air yang turun ke bumi menjadi air yang bermanfaat. 

Harap-harap tiada musibah atau kejadian yang tidak diingini menimpa kita lagi. Janganlah air naik, banjir kilat atau angin kuat sangat hingga rosakkan harta benda. Simpati akan nasib yang menimpa mangsa tanah runtuh di Taman Bukit Permai, Ampang. Moga keadaan di sana tidak akan bertambah buruk.

Saya seperti biasa, apabila matahari sembunyi main cak-cak, cuaca pula sejuk semacam, mulalah kelopak mata memberat. Badan dah kesejukan. Kalau boleh nak berkelubung dalam selimut! Tetapi banyak tugas yang harus dirampungkan. 

Saya perlukan air panas, kena bancuh sesuatu yang boleh diminum buat memanaskan badan.


Seawal pagi menyelongkar pantri, tahu tak apa yang saya jumpa?

Horlicks Take A Moment Chocolate

Horlicks Chocolate Hot Malty Goodness

Nasi Kerabu dan Nasi Dagang Dua Minit

Khamis, Mac 10, 2022

Assalamualaikum.
Bagaimanakah perjalanan minggu kalian setakat ini? Harap semuanya baik-baik sahaja. 

Baru sahaja hendak masuk dapur untuk masak hidangan sarapan, saya dapat panggilan telefon daripada Khudri. Khudri a.k.a. Khud ini anak jiran lama saya. Sekarang tinggal di kampung sebelah. Saya pernah cerita mengenai Khudri dengan kisah lontong pecal fully vaccinated sebelum ini di sini.

"Kak long, dua minit lagi saya sampai!"

Ungkapan dua minit itulah yang buat saya gelabah, tak cukup tanah lari cari baju labuh dan tudung hendak menyambut rezeki. Khudri kalau datang singgah, mesti bawa makanan. Buka-buka pintu, dia sudah tersengih dengan dua bungkusan di tangan.

Rezeki sampai depan pagar. 😊

Hilangkan Sedu dengan Daun Pudina

Sedu atau hiccups merupakan masalah yang biasa dihadapi tidak kira dalam kalangan orang dewasa, kanak-kanak mahupun bayi. Kadangkala keadaan ini boleh menimbulkan rasa tidak selesa.

Sedu Tanda Hendak Membesar?

Sewaktu kecil, apabila tersedu saya akan cepat panik. Arwah nenek selalu pujuk dan tenangkan saya dengan kata itu petanda nak membesar. Terus boleh ketawa kekeh-kekeh sebab teruja nak besar. πŸ˜„

Betulkah sedu tanda hendak membesar?

Dari sudut sains, sedu terjadi apabila berlaku pengecutan otot diagfragma secara tidak terkawal. Otot ini bertanggungjawab memastikan keluar masuk udara ke paru-paru. Apabila kita menarik nafas, diafragma tertarik ke bawah, menarik udara masuk ke dalam paru-paru. Seterusnya, apabila kita menghembuskan nafas, diafragma menolak udara keluar dari paru-paru. 

Namun, ada tindakan-tindakan tertentu kita yang menyebabkan otot diagfragma terganggu. Misalnya makan dengan terlalu cepat, makan makanan pedas atau berempah, minum air berkarbonat ... terlalu gembira dan tertekan pun boleh jadi puncanya. Gangguan inilah yang menyebabkan sedu. Malah, kita akan biasa mendengar bunyi ‘hik’ ketika sedu kerana pada peringkat ini, udara menerjah kerongkong secara mengejut dan melanggar peti suara.


Tips Hilangkan Sedu

Sebenarnya ada banyak petua dan tips mudah untuk atasi hiccups (sedu). Antaranya:
  • Minum segelas air masak perlahan-lahan, sedikit demi sedikit.
  • Tarik nafas, tahan selama 5 - 10 saat barulah dilepaskan. Jika perlu ulang langkah ini sebanyak beberapa kali.
  • Berpura-pura batuk atau cuba untuk bersin.
  • Kunyah ais atau berkumur (gargle) dengan ketulan ais.
  • Minum satu sudu perahan jus lemon atau limau.

Pernah atau tidak alami keadaan sedu yang agak lama? Ada kalanya hiccups yang berpanjangan turut disertai dengan pedih hulu hati (heartburn). Andai dah lama-lama sedu, mesti kita akan rasa rimas dan tidak selesa, bukan?


Petua Hilangkan Sedu dengan Menggunakan Daun Pudina

Saya ingin kongsi petua hilangkan sedu dengan menggunakan daun pudina. Jom cuba cara ini.

Koleksi gambar lama. Pudina dari taman herba mini saya :)

Wordless Wednesday - Peanut Butter On The Side

Rabu, Mac 09, 2022

 

Beef brisket sandwich, lettuce and peanut butter on the side 🀀


Fasa - Hazama ft. Tuju (Easy Chords)

Selasa, Mac 08, 2022

Fasa, lagu terbaharu Hazama yang berkolaborasi dengan Tuju ini merupakan salah satu daripada runut bunyi untuk drama Suamiku Lelaki Pendosa. Pertama kali dengar, terus jatuh suka walaupun sewaktu itu saya tidak tahu Fasa merupakan lagu runut bunyi drama penuh kontroversi ini. 

Chords Fasa di bawah bukan chords asli. Saya sudah transposed ke versi yang lebih mudah. Selamat berdendang!

Kord Gitar From FAMF Tower

Untuk Mac yang Penuh Perisa seperti Biskut Mentega

Selasa, Mac 01, 2022

Assalamualaikum.

Salam 1 Mac. Satu lagi bulan baharu yang bakal kita semua tempuh. Semoga setiap hari yang akan dilalui penuh warna, penuh perisa dan tidak dibayangi perkara-perkara negatif. Saya doakan kalian sentiasa dilindungi Allah, dijauhi dari jangkitan wabak, penyakit dan musibah. Khuatir juga apabila melihat semakin ramai orang keliling yang positif Covid. Apapun, jagalah diri masing-masing sebaik mungkin!

Ada siapa-siapa sambut hari lahir bulan ini? Untuk Mac, saya perlu siapkan 17 keping kad hari lahir. Tujuh keping tempahan dari orang manakala selebihnya saya ingin hantar kepada keluarga dan kenalan. Ramai juga orang yang saya kenal lahir bulan tiga. Cekengah pun salah seorang March babies.


Buat Honey Butter Biscuits

Pagi ini saya semangat memulakan  hari. Setelah sarapan, duduk menghadap kerja dengan senyum lebar di bibir. Sebab apa? Sebab dari dapur ada aroma semerbak yang mengitari ruang rumah. Saya bakar biskut mentega madu (honey butter biscuits) untuk fika.


Lihat: Resepi Honey Butter Biscuits ala Texas Chicken


Dengar 'ting' bunyi oven, terus bergegas bancuh kopi. Biskut mentega bermadu sedap dinikmati panas-panas. Makan sambil hirup kopi. Kopi saya hari ini pakai susu badam yang saya buat sendiri. 😎


Teman mulut untuk sambung kerja 😊