Khamis, Mac 15, 2018

Pujaanku | Eiffel I'm In Love 2

Seperti Ada Apa Dengan Cinta, Eiffel I'm In Love juga dibuat sekuelnya. Saya memang suka filem ini dahulu. Tidak silap saya, Eiffel I'm In Love keluar masa saya berada di tahun akhir pengajian. Malam-malam, waktu berjaga baca case law atau siapkan assignment, cerita inilah yang saya pasang ulang-ulang. Buat teman supaya tak sunyi. 

Disebabkan saya suka sangat tonton Eiffel I'm In Love, Bott siap hadiahkan VCD filem ni yang extended version. Punyalah excited galur all the deleted scenes. Lagu-lagu untuk cerita ini pun best. Tak Tahan Lagi, Dahsyat, Bercintalah Denganku, Memang Enak dan my favourite - Pujaanku. 

Sampai sekarang Pujaanku ada dalam playlist saya. Siap edit untuk jadi ringtone telefon lagi! Saya suka sangat kolaborasi Melly dan Jimmo untuk lagu ni. Dulu-dulu zaman suka 'menyalak', memang akan pilih lagu Pujaanku semasa karaoke. Siap berebut dengan Cekengah nak nyanyi part Jimmo sebab lirik sedap :)

Untuk Eiffel I'm In Love 2, lagu Pujaanku diberi sentuhan baru. Dinyanyikan oleh penyanyi baru. Kali ini Melly berduet denga Adikara Fardy. Meskipun saya lebih suka versi original, versi terbaharu ini tidak kurang hebatnya. Lebih melodious. Lebih mendayu. Chords Pujaanku di bawah, telah saya transposed ke chords yang lebih mudah. Senang sikit nak main. I guess it's best to pluck. Tetapi kalau nak strum pun tak ada masalah. Ikut keselesaan masing-masing. Macam mana nak strum? Dengar salah satu contohnya di IG saya @faidamf. Adalah dua baris dalam tu untuk dijadikan rujukan 😀


Kord Gitar From FAMF Tower


Kunci Gitar dan Lirik Pujaanku - Melly Goeslaw feat. Adikara Fardy (Easy Chords)

OST Eiffel I'm In Love 2


(Intro)
F Em E


Am E
Andaikan malam tiada pernah ‘kan berakhir
E Am
Setiap ku bersamamu mungkin tak berujung
F Em E Am
Betapa rindu ini tak pernah mati
F E
Kekasih hatiku hanyalah engkau

Am E
Saat mulut manismu memanggil namaku
E Am
Hatikupun bergetar bagai terserang rindu
F Em E Am
Betapa aku menyanjungi dirimu
F E
Buta mata dan hati untuk yang lain


[Chorus]
Am C G Am E
Memetik gitar menyanyi syair yang tulus
E Am F 
Persembahan kalbuku
Dm F E 
Nantikan dikau ditidur lelapku
E Am
Pujaanku


Am E
Burung berkicau tanda setia pada pagi
E Am
Ku dengan engkau tak bisa dipisahkan lagi
F Em E Am
Jantungku kau mintapun ‘kan ku berikan
F E
Betapa dalamnya cinta untukmu


Ulang [Chorus]

10 ulasan:

  1. menarik...yg pertama pun tak tengok...huhu..

    BalasPadam
  2. kdg2 sedap gak tgok citer cinta2 ni..

    BalasPadam
  3. yg extended version ni tak tengok lagi...

    BalasPadam
  4. omg dah keluar ke kak farah? ingat lagi masa part one tu kite baru dajah 3 ke 4 camtuhh bila dah besar baru kuar part two hee

    BalasPadam
  5. tak sabar nak tnggu Adit n Tita yang semakin dewasa hehehe.. i was in F2 kak masa tu hehe.. so cute. CT suka lagi EIML ni dari AADC hehe..

    BalasPadam
  6. Okay lepas ni nak pergi dengar lagu ni. Heheh.

    BalasPadam
  7. Sha dah dengar lagu ini.. not bad..

    BalasPadam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.